مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس تربت حیدریه در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

بهره‌گیری از ظرفیت خیرین و واقفین در راستای احداث، تکمیل و نگهداری یادمان‌های شهدای گمنام/ برنامه‌های هنری حوزه دفاع مقدس با استفاده از ظرفیت جوانان اجرا می‌شود

باقرزاده گفت: برای احداث، تکمیل و نگهداری از یادمان‌های شهدای گمنام به صورت مستمر از ظرفیت خیرین و واقفین استفاده می‌شود.
کد خبر: ۶۶۴۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵ - 02May 2024

بهره‌گیری از ظرفیت خیرین و واقفین در راستای احداث، تکمیل و نگهداری یادمان‌های شهدای گمنام/ برنامه‌های هنری حوزه دفاع مقدس با استفاده از ظرفیت جوانان اجرا می‌شود«مهدی باقرزاده» مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان تربت حیدریه در گفتگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خراسان رضوی اظهار داشت: در مدت چهار سالی که از راه‌اندازی دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان تربت حیدریه می‌گذرد اقدامات بسیار موثری با حمایت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان انجام شده است.

وی افزود: در حوزه عمرانی که احداث یادمان‌های شهدای گمنام را شامل می‌شود تا قبل از راه‌اندازی دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، عملیات اجرایی حدود ۳۰ درصد پیشرفت داشت و برخی پروژه‌ها تکمیل و برخی نیمه تمام بودند، اما در حال حاضر پیشرفت عملیات عمرانی به ۸۰ درصد رسیده و ان‌شالله در سال جاری تعدادی از این یادمان‌ها افتتاح خواهند شد.

مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان تربت حیدریه ادامه داد: برای احداث، تکمیل و نگهداری از یادمان‌های شهدای گمنام به صورت مستمر از ظرفیت خیرین و واقفین استفاده می‌شود. همچنین با هماهنگی که با دستگاه‌های اجرایی شهرستان صورت گرفته بیش از ۵۰ درصد برنامه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی در یادمان‌های شهدای گمنام سطح شهرستان تربت حیدریه برگزار می‌شود.

باقرزاده گفت: برای معرفی یادمان‌های شهدای گمنام به عنوان امام‌زادگان عشق، تابلو‌های راهنما در خیابان‌های منتهی به این یادمان‌ها نصب شده است. به منظور تسهیل در احداث، تکمیل و نگهداری یادمان‌های شهدای گمنام و همچنین برگزاری برنامه‌های موثر فرهنگی، هیئت امنای شهدای گمنام در هر یادمان تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: هر سال ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت با محوریت فرماندار شهرستان تربت حیدریه و با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و ساختار‌های اداری تشکیل می‌شود تا با هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌های گام‌های موثری در این مسیر برداشته شود.

مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان تربت حیدریه بیان داشت: ثبت فعالیت‌های دستگاه‌ها در گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت در سامانه سادم، اطلاع‌رسانی مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها، فضاسازی و تبلیغات محیطی از دیگر اقداماتی است که با محوریت دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان تربت حیدریه انجام شده است.

باقرزاده خاطرنشان کرد: تولید محتوا در قالب مکتوب و موشن‌گرافی با موضوع سیره شهدا، راه‌اندازی گروه و کانال در فضای مجازی و انعکاس اخبار در رسانه‌ها، نقش‌آفرینی در برگزاری کنگره ملی شهدا در راستای اجرای برنامه‌های حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حضور فعال در شورای اداری، شورای فرهنگی عمومی، شورای نامگذاری خیابان‌ها و اماکن عمومی، تعامل سازنده با فرماندهان نظامی و انتظامی و همچنین سرکشی از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت از دیگر فعالیت‌هایی است که با محوریت این دفتر صورت گرفته است.

وی افزود: جمع‌آوری خاطرات رزمندگان در دستور کار قرار دارد و تاکنون آثاری در این حوزه تالیف، چاپ و یا آماده چاپ هستند. استفاده از ظرفیت نویسندگان و ناشران محلی جهت تالیف و انتشار کتاب با موضوع دفاع مقدس از جمله اقداماتی است که در حوزه ادبیات انجام شده است.

مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان تربت حیدریه ابرازداشت: سازماندهی و آموزش راویان دفاع مقدس با همکاری سپاه ناحیه شهرستان جهت حضور در اردو‌های راهیان نور، روایتگری در مدارس، دانشگاه‌ها، دستگاه‌ها و ساختارها، جذب اساتید به منظور ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس در سطح مراکز آموزش عالی، ارتباط با مدیریت دانشنامه استانی دفاع مقدس جهت انعکاس نقش شهرستان تربت حیدریه در دانشنامه استانی، جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس، اجرای نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی با استفاده از ظرفیت نوجوانان و جوانان و احصا تاریخ شفاهی پیشکسوتان دفاع مقدس از جمله فعالیت‌های برجسته دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان تربت حیدریه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار