تجدید چاپ «آه، استانبول» پعد از 25 سال

«آه، استانبول» نوشته رضا فرخ‌فال که 25 سال پیش منتشر شده بود، توسط نشر چشمه تجدید چاپ شد.
کد خبر: ۶۸۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰ - 31January 2016

تجدید چاپ «آه، استانبول» پعد از 25 سال

 به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، مجموعه داستان «آه، استانبول» نوشته رضا فرخفال پس از 25 سال از سوی نشر چشمه تجدید چاپ شد. این کتاب صد و بیست و هفتمین کتاب از سری مجموعه داستانهای جدید نشر چشمه است که در 179 صفحه انتشار یافته است.
 
«آه، استانبول» شامل هشت داستان با نامهای «برجی برای خاموشی»، «همه از یک خون»، «بارانهای عیش ما»، «کوهنوردان»، «گردشهای عصر»، «آه، استانبول»، «مجسمه ایلامی» و «نگاه آخر» است.
 
در بخشی از داستان، «آه، استانبول» میخوانیم: «چشمهایش خاکستری بود. از پلکان سه طبقه ساختمان که بالا آمده بود، درِ راهرو تنگ دفتر انتشاراتی که دیوارهایش را بستههای کتاب تا زیر سقف پوشانده بود، آن چشمها بایست به این رنگ درآمده باشند. اما من متوجه نشده بودم. حتی صدای او را نشنیده بودم که از پسرک پادو نشانی دختر مدیر را گرفته بود. سرم گرم کار خودم بود. درِ اتاق نیمهباز بوده است. روی ترجمه یک متن خستهکننده جامعهشناسی کار میکردم. جملهها را مینوشتم، پاک میکردم و دوباره مینوشتم. یک لحظه که سرم را از روی کاغذ برمیدارم، زنی را میبینم با قامتی متوسط، سراپا در لباسی تیره – بهرسم این روزها - که از برابر اتاقم گذشت.
 
عینکم را برداشتم و با انگشت گوشه حدقههایم را فشار دادم تا ضربان خون در رگهای چشم آرام گیرند. چشمها از همان ساعات اول روز با من راه نمیآمدند. از بیخوابی شب بود. به ساعتم نگاه انداختم. نیمساعتی به ظهر مانده بود و پیرمرد، مدیر انتشاراتی، هنوز نیامده بود. سیگاری آتش زدم و از جا بلند شدم و نزدیک پنجره رفتم. آفتاب چشم را میزد، اما دیگر آن آفتاب وقیح و خیرهکننده تابستان نبود که یک فصل تمام راسته کتابفروشیها را میگداخت و خلوت میکرد.»
 
مجموعه داستان «آه، استانبول» در شمارگان هزار نسخه به بهای 12 هزار و 500 تومان از سوی نشر چشمه منتشرشده است. «آه، استانبول» سال 1369 از سوی نشر اسیرک انتشار یافته بود.

نظر شما
پربیننده ها