نمایشگاه مشترک کودکان ایرانی و گرجی در شهر تفلیس برپا شد

با همکاری رایزنی فرهنگی ایران و مقامات گرجستان نمایشگاه «آثار هنری دانش‌آموزان ایرانی و گرجی» در تفلیس برپا شده و تا ۳۰ بهمن دایر است.
کد خبر: ۷۰۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶ - 17February 2016

نمایشگاه مشترک کودکان ایرانی و گرجی در شهر تفلیس برپا شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، همزمان با سیوهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نمایشگاه «آثار هنری دانشآموزان ایرانی و گرجی» به همت رایزنی فرهنگی و با مشارکت شهرداری تفلیس و گالری نقاشی النه آخولدیانی، در تفلیس برپا شده است و تا 30 ماه جاری دایر خواهد بود.

در این نمایشگاه، بیش از 180 اثر هنری عکس و نقاشی، از دانشآموزان چهار مدرسه عمومی تفلیس و مجتمع آموزشی فردوسی ویژه ایرانیان مقیم به نمایش گذاشته شده است که در پایان به تمامی شرکتکنندگان لوح تقدیر و به 17 تن از نفرات برگزیده جوایزی به رسم یادبود از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان اهداء میشود.

در آیین افتتاحیه این مراسم که با حضور نمایندگانی از شهرداری و شورای شهر تفلیس و جمعی از کارگزاران ایران برگزار شد، خانم لیا گورگادزه، رییس گالری نقاشی النه آخولدیانی ضمن قدردانی از دانشآموزان شرکتکننده و رایزنی فرهنگی ایران برای حمایت و برگزاری این رویداد فرهنگی، گفت: نمایشگاه «آثار هنری دانشآموزان ایرانی و گرجی» برای هفتمین سال در این گالری برپا میشود و هر سال بر تعداد و کیفیت آثار ارائه شده، افزوده شده است.

وی در ادامه سخنان خود، گفت: دانشآموزان ایرانی و گرجی پس از هفت سال به عنوان یک خانواده در برگزاری هرچه باشکوه تر این نمایشگاه، همکاری میکنند.

در بخشی از این مراسم، رایزن فرهنگی کشورمان طی مصاحبهای با شبکه تلویزیونی«ایمدی» گرجستان گفت: این نمایشگاه هرساله به مناسبت سیوهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران برپا میشود، بی شک آینده هر کشوری وابسته به تربیت نسل حاضر و جوان است و رایزنی فرهنگی با تمام توان در خدمت نسل جوان جهت معرفی فرهنگ غنی و پر افتخار ایران اسلامی خواهد بود که بالطبع، استفاده از تمام ظرفیتهای فرهنگی دو کشور را مورد توجه قرار خواهد داد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار