با حضور بیش از 50 شاعر فارسی زبان؛

تاجیکستان همایش بین‌المللی «ادیبان حوزه نوروز» را برگزار می‌کند

همایش بین‌المللی «ادیبان حوزه نوروز» به میزبانی تاجیکستان و با حضور 22 کشور جهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰ - 23February 2016

تاجیکستان همایش بین‌المللی «ادیبان حوزه نوروز» را برگزار می‌کند

به گزارش گروه فرهنگ  و هنر دفاع پرس، همایش بینالمللی «ادیبان حوزه نوروز» با حضور بیش از 50 شاعر از 22 کشور جهان 28 اسفندماه در تاجیکستان برگزار میشود.

همزمان با بزرگداشت 25 سالگی استقلال تاجیکستان، همایش بینالمللی «ادیبان حوزه نوروز»، روز جمعه (28 اسفندماه) با حضور بیش از 50 شاعر از 22 کشور جهان به دعوت اتفاق نویسندگان تاجیکستان برگزار میشود.

در این همایش بینالمللی، که تا 5 فروردینماه دایر است، چاپ گزیده شعر شاعران فارسیزبان سده «بیست» و «بیستویکم» در مجله «صدای شرق» و نیز، چاپ کتاب جداگانه شعر معاصر فارسیزبانان در جهان، پیشبینی شده است.

شرکت در «نشست علمی نوروز در ادبیات» در آکادمی علوم جمهوری تاجیکستان، دیدار با رییس جمهور و سفر به شهرهای این جمهوری و شعرخوانی در محافل ادبی ازجمله برنامههای دیگر این رویداد فرهنگی است.

از دیگر اقدامات این دولت، برگزاری نشستهای شعر و موسیقی در اتفاق نویسندگان با حضور شاعران برجسته این کشور تا ایام نوروز است. از این رو، نخستین نشست این رویداد فرهنگی، در محل اتفاق نویسندگان تاجیکستان با شعرخوانی رستم وهاب، سردبیر مجله ادبی «صدای شرق»، برگزار شد.

مقرر شده است تا در برنامههای بعدی گلنظر کلدی، مهری نسا، رعنا مبارز، زلفیه عطایی، کمال نصرالله، حقنظر غایب، آذر، آذرخش، رحمت نذری، عسکر حکیم، عطا میرخواجه، نظام قاسم، بازار صابر، مؤمن قناعت تا (29 اسفندماه)، شعرهای خود را برای علاقهمندان قرائت کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار