«محمود رحمانی» با دو فیلم دفاع مقدسی به کانادا می‌رود

دو فیلم کوتاه مستند «ملف گند» و «مدار صفر درجه» ساخته محمود رحمانی که در حوزه دفاع مقدس ساخته شده‌اند، در دانشگاه سایمون فریز کانادا به نمایش در می‌آیند.
کد خبر: ۷۰۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸ - 15February 2016

«محمود رحمانی» با دو فیلم دفاع مقدسی به کانادا می‌رود

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «ملف گند» و «مدار صفر درجه» هردو فیلمهایی درباره جنگ تحمیلی هستند که به زوایای مختلف آن در دو شکل کاملا متفاوت میپردازند.

«مدار صفر درجه» که در تعدادی جشنواره داخلی و خارجی مورد تقدیر قرار گرفته است، درباره یک خانواده مرزنشین ایرانی است که با آغاز جنگ، اتفاقات دهشتناکی خانه و خانواده را دگرگون میکند و حالا، سالها پس از جنگ، مرد خانه متهم به کشتن زن و دختر خود است که در جریان حمله شبانه عراقیها به خانه وی حملهور میشوند، اما واقعیت چیز دیگری است.

فیلم «ملف گند» که بلندترین پلان سینمای ایران محسوب میشود، در جشنوارهها و آکادمیهای سینمایی متفاوت به نمایش درآمده و درباره مردی چهل و اندی ساله است که خاطرات کودکی خود را آنچنان مقابل دوربین به شکلی خلاقانه روایت می کند که خود تبدیل به کودکی هفت ساله می شود.

این فیلم پیش از این جایزه بهترین فیلم جشنواره میلینوم و جایزه بزرگ هزاره در بروکسل و جایزه ویژه هیئت داوران نورمبرگ را بدست آورده بود.

همچنین این دو فیلم از مهرماه سال امسال در گروه هنر و تجربه به نمایش در آمدند و اکران آنها با استقبال خوب مخاطبان و منتقدان همچنان در چند سالن ادامه دارد.

دانشگاه سایمون فریز یکی از دانشگاههای معتبر کاناداست که در رده بیستم دانشگاههای جهان قرار دارد. «ملف گند» و «مدار صفر درجه» به ترتیب دومین و سومین فیلمهای محمود رحمانی هستند که قبل از «مادرم بلوط» و «نفت سفید» تولید شدهاند. محمود رحمانی عضو پیوسته انجمن مستندسازان سینمای ایران است که تا کنون دربیش از 200 جشنواره ملی و بینالمللی حضور داشته و جوایز متعددی نیز دریافت کرده است.

نظر شما
پربیننده ها