ارتقاء روابط ایران و ارمنستان بر اساس گسترش همکاری‌های ادبی

رییس دانشگاه دولتی ایروان با ابراز علاقه‌مندی نسبت به گسترش تعاملات ادبی بین ارمنستان با ایران، این امر را زمینه‌ساز استحکام روابط دو کشور برشمرد.
کد خبر: ۷۱۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴ - 20February 2016

ارتقاء روابط ایران و ارمنستان بر اساس گسترش همکاری‌های ادبی

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، ابوذر ابراهیمیترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه سلسله برنامههای سفر خود به ارمنستان، بنابه دعوت آرام سیمونیان، رییس دانشگاه دولتی ایروان در محل دفتر ریاست این دانشگاه حضور و به گفتوگو پرداخت.

در این دیدار که سیدکاظم سجادی، سفیر و مجید مشکی، رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان حضور داشتند، رییس دانشگاه دولتی ایروان ضمن خیرمقدم به ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و هیئت همراه، ابراز امیدواری کرد که میهمانان خود را در خانه خویش، احساس کنند.

سیمونیان در سخنان خود، از موفقیت و دستاوردهای ایران در حوزههای مختلف ابراز خوشنودی کرد و گفت: همواره اگر مشکلی برای ایران به وجود آید، بسیار متأثر میشویم.

رییس دانشگاه دولتی ایروان، موفقیت اخیر ایران را در عرصه بینالمللی تبریک گفت و از فعالیتهای سفیر  جدید جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، قدردانی کرد.

وی ضمن ابراز خرسندی از حفظ میراث فرهنگی ارامنه در ایران، از رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درخواست کرد تا مراتب سپاسگزاری دولت و ملت ارمنستان را به اطلاع دولت جمهوری اسلامی ایران، برساند.

سیمونیان در پایان سخنان خود، یادآور شد: متأسفانه برخی از کشورهای منطقه در نظر دارند تا میراث علمی ـ فرهنگی سایر کشورها را به ناحق به نام خود ثبت کنند.

وجود اشتراکات و علاقهمندی فی مابین ایران و ارمنستان

ابراهیمیترکمان نیز طی سخنانی در این دیدار، زبان فرهنگ را زبان معرفت دانست و با ذکر مثالهایی به تبیین آن پرداخت.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ابراز امیدواری کرد تا با برقراری زبان فرهنگ روز به روز نزدیکی دو کشور با یکدیگر افزونتر شود.

وی در ادامه سخنان خود، گفت: ملت و دولت ایران و ارمنستان هیچ فاصلهای بین خود احساس نمیکنند و اشتراکات فرهنگی میان دو ملت به حدی است که کاهش آن امکانپذیر نیست.

در پایان این دیدار، رییس دانشگاه دولتی ایروان ضمن تأیید سخنان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اذعان کرد: براساس تجربیات گذشته، میتوانیم از طریق شعر و ادبیات پایههای روابط خود را مستحکمتر کنیم؛ لذا پیشنهاد میکنم با همکاری یکدیگر تعاملات ادبی را پلی برای ارتباطات بین ملتها قرار دهیم.

نظر شما
پربیننده ها