دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

بازتاب گسترده نامه دوم امام خامنه‌ای به جوانان غربی در رسانه‌های عربی- غربی

نامه مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان غربی در پی حوادث تروریستی فرانسه به‌سرعت در رسانه‌های عربی و غربی انعکاس گسترده‌ای یافت.
کد خبر: ۶۰۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲ - 30November 2015

بازتاب گسترده نامه دوم امام خامنه‌ای به جوانان غربی در رسانه‌های عربی- غربی

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، دومین نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان غربی بهویژه آن بخش از نامه معظمله درباره لزوم فکر کردن به راهحلها و گفتوگو برای حل مشکلات، به سرعت در رسانههای عربی و غربی بازتاب گستردهای یافت.

رهبر انقلاب اسلامی در آغاز این نامه خطاب به جوانان غربی فرمودند: حوادث تلخی که تروریسم کور در فرانسه رقم زد، بار دیگر مرا به گفتوگو با شما جوانان برانگیخت.

ایشان افزودند: برای من تأسفبار است که چنین رویدادهایی بستر سخن را بسازد، اما واقعیت این است که اگر مسائل دردناک، زمینهای برای چارهاندیشی و محملی برای همفکری فراهم نکند، خسارت دوچندان خواهد شد.

بازتاب این نامه در ذیل از نظر مخاطبان گرامی میگذرد:

** شبکه المنار: این شبکه با پوشش بخشهای زیادی از نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشت: آیتالله خامنهای در این نامه تأکید کردند: کمتر کسی وجود دارد که از نقش آمریکا در تشکیل گروههای تروریستی همچون «طالبان» و «القاعده» و تسلیح آنها بی خبر باشد.

** پایگاه خبری النشره: این پایگاه خبری نیز با انتخاب تیتر «حوادث تروریستی اخیر در فرانسه مرا به گفتوگو با جوانان در کشورهای غربی واداشت»، نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد که اقدامات تروریستی در فرانسه مشابه سالها اقدامات تروریستی در سوریه، عراق، افغانستان و یمن بود.

** پایگاه النهار: این پایگاه نیز با انتخاب این تیتر که «آمریکا از تروریسم حمایت می کند»، نوشت: رهبر عالی ایران در نامهای خطاب به جوانان در کشورهای غربی به شدت از سیاستهای دوگانه غرب در قبال تروریسم انتقاد کرد.

** پایگاه لبنانی العهد: العهد نیز با پوشش بخشهای زیادی از نامه تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نقل از ایشان نوشت: تروریسم امروز به درد مشترک میان ما و شما تبدیل شده است.

** شبکه العربیه: این شبکه نیز ضمن انتشار گزینشی بخشهایی از نامه مقام معظم رهبری به نقل از ایشان نوشت: رهبر ایران سیاستهای غرب در قبال تروریسم را به باد انتقاد گرفته و آن را به شدت محکوم کرد.

** آسوشیتدپرس: این رسانه انگلیسی زبان نیز نوشت: رهبر ایران اعلام کرد که تروریسم کور حوادث بدی را در فرانسه رقم زد و همین موضوع وی را برای نوشتن این نامه ترغیب کرد. رهبر معظم انقلاب فرمودند که به واسطه خونریزی میان اسرائیل و فلسطینیان و همچنین خشونت داعش در عراق، سوریه و لبنان آزرده خاطر شده است.

** خبرگزاری فرانسه:
این خبرگزاری تیتر «آمریکا از تروریسم حمایت میکند» برای پوشش سخنان امام خامنهای انتخاب کرد و نوشت: این دومین نامه رهبر ایران است که به جوانان غربی نوشته شده است.

** تایمز اسرائیل: نشریه تایمز اسرائیل نیز در خبری به بازتاب نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان غرب پرداخت و نوشت: رهبر انقلاب روز یکشنبه اسرائیل را به ارتکاب بدترین نوع تروریسم برای 60 سال متهم کرد و این نوع تروریسم را بسیار وحشیانهتر از حملات تروریستی پاریس دانست.

** رویترز: این رسانه نیز نوشت که رهبر ایران در این نامه از جوانان و مردم فلسطین حمایت کرده است و اعتقاد دارد غرب عامل اصلی حمایت از رژیم صهیونیستی محسوب میشود و جوانان در غرب باید از این مسئله غافل نباشند.

** نیویورک تایمز:
این روزنامه نیز در تحلیل خود از نامه رهبری به جوانان غرب به هشدار رهبر انقلاب درباره استفاده آمریکا از ابزارهای جذاب و ثروت انبوه خود برای فریفتن جوانان و معرفی الگوی بد زندگی استفاده می کند، اشاره کرد.

نظر شما
پربیننده ها