بازتاب نامه ی مقام معظم رهبری در مهمترین روزنامه اتریش +عکس

روزنامه اتریشی «دی پرسه»‌ پس از توزیع نامه رهبر معظم انقلاب در دبیرستان‌ها‌، تشکل‌های دانشجویی و احزاب اروپا، به انعکاس این نامه و انتشار گزارشی تحلیلی از آن پرداخت.
کد خبر: ۶۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰ - 09December 2015

بازتاب نامه ی مقام معظم رهبری در مهمترین روزنامه اتریش +عکس

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس ، هفته گذشته نامه دوم رهبر انقلاب خطاب به جوانان غرب در دبیرستانها، تشکلهای دانشجویی و احزاب در بسیاری از کشورهای اروپایی توزیع شد.

پس از این اقدام مطبوعات و خبرگزاریهای اتریش نیز نسبت به این نامه واکنش نشان دادند، یکی از مهمترین این واکنشها گزارش روزنامه «دی پرسه» مهمترین روزنامه اتریش است.

این روزنامه در مطلبی با عنوان «نامهای حساس از تهران» به بررسی نامه دوم رهبر انقلاب به جوانان غربی بعد از حملات تروریستی پاریس پرداخت، در بخشی از این گزارش آمده است: «رهبر انقلاب اسلامی در یک نامه که خطاب به جوانان اتریشی نیز بود حملات تروریستی پاریس را محکوم میکند. این اتفاق که رهبر ایران آیتالله سید علی خامنهای به جوانان غربی نامه بنویسد، واقعهای نیست که هر روز اتفاق بیفتد. اما حالا وی به خاطر حملات تروریستی پاریس آنگونه که ایرانیها اعلام کردند این کار را انجام داده است؛ این نامه خطاب به همه جوانان در کشورهای غربی نوشته شده است.»

این روزنامه اتریشی در بخش دیگری از این گزارش به بخشی از نامه رهبر انقلاب اشاره و مینویسد: «رهبر انقلاب همچنین از نامهاش در این راستا استفاده کرد تا به سیاستهای آمریکا و اسرائیل انتقاد وارد کند. به گفته رهبر انقلاب ایران ماهیت متناقض سیاست غرب همچنین در حمایت از تروریسم دولتی اسرائیل دیده میشود. مردم ستم دیده فلسطین بیش از 60 سال است که بدترین نوع تروریسم را تجربه میکنند. اگر مردم اروپا اکنون چند روزی در خانههای خود پناه میگیرند و از حضور در مجامع و مراکز پرجمعیت پرهیز میکنند، یک خانواده فلسطینی دهها سال است که حتی در خانه خود از ماشین کشتار و تخریب رژیم صهیونیستی در امان نیست. امروزه چه نوع خشونتی را میتوان از نظر شدت قساوت با شهرکسازیهای رژیم صهیونیستی مقایسه کرد.»

 

«دی پرسه» در کنار روزنامه «استاندارد» یکی از مهمترین روزنامههای مستقل حوزه آلمانی زبان به شمار میرود و بنابر برداشتهایی عمومی گرایشهای محافظهکارانه دارد.

پیش از این نیز در غرفه ایران در نمایشگاه بینالمللی کتاب وین نامه اول رهبر انقلاب توزیع شده بود، که با استقبال قابل توجه بازدیدکنندگان مواجه و موجب برانگیختن بحثهای فکری گوناگون شد.

منبع:تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار