هانی زاده در واکاوی نامه رهبری مطرح کرد؛

تاکید امام خامنه‌ای بر فهم صحیح اسلام فارغ از جریان‌سازی‌ رسانه‌های غربی

کارشناس مسائل بین‌الملل با تاکید بر تاثیر گذار بودن نامه مقام معظم رهبری در بین جوانان اروپایی گفت: این نامه هشداری به جوانان غربی است تا فارغ از جریان ‌سازی رسانه‌های غرب به فهم صحیح اسلام و واقعیت‌های موجود در خاورمیانه بپردازند.
کد خبر: ۶۰۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۷ - 01December 2015

تاکید امام خامنه‌ای بر فهم صحیح اسلام فارغ از جریان‌سازی‌ رسانه‌های غربی

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، دومین نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان غربی بهویژه آن بخش از نامه معظمله درباره لزوم فکر کردن به راهحلها و گفتوگو برای حل مشکلات، به سرعت در رسانههای بینالمللی بازتاب گستردهای یافت.

رهبر انقلاب اسلامی در آغاز این نامه خطاب به جوانان غربی فرمودند: حوادث تلخی که تروریسم کور در فرانسه رقم زد، بار دیگر مرا به گفتوگو با شما جوانان برانگیخت.

ایشان افزودند: برای من تأسفبار است که چنین رویدادهایی بستر سخن را بسازد، اما واقعیت این است که اگر مسائل دردناک، زمینهای برای چارهاندیشی و محملی برای همفکری فراهم نکند، خسارت دوچندان خواهد شد.

در همین خصوص حسن هانی زاده کارشناس مسائل بینالملل در گفتوگو با خبرنگار بینالملل دفاع پرس اظهار داشت: دومین نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان غربی در طول یکسال گذشته حاوی نکات بسیار مهم و سر فصلهای سرنوشتسازی است؛ معظم له در این نامه نقشه راه مربوط به ملتهای شرق را برای جوانان اروپایی ترسیم و یک شاکلهای از مظلومیت مسلمانان را ارائه دادند، و ایشان تاکید کردند که گروههای تروریستی که به نام اسلام دست به کشتار مردم میزنند، هیچ پیوندی و ارتباطی با اسلام واقعی ندارند.

هانی زاده در ادامه افزود: حضرت آیتالله خامنهای بر جوانان کشورهای غربی تاکید فرمودند که مقوله اسلام را خارج از مقولههای گروهکهای تروریستی مورد توجه قرار دهند و شرایطی را فراهم کنند تا دور از جریانسازیهای رسانهای غربی اسلام واقعیتهای موجود در خاورمیانه را مورد بحث قرار دهند.

کارشناس مسائل بینالملل با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تعامل و همکاری جوانان کشورهای غربی با اسلام صحیح تاکید داشتند، گفت: نامه اولی که معظم له به جوانان غربی نوشتند بازتاب بسیار گستردهای در سطح جوانان اروپایی داشت، گزارش رسانهها نشان میدهد که این نامه نیز مورد توجه رسانههای غربی و همچنین فضای مجازی گرفته و مباحثه در خصوص آن ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه این نامه در رسانهها به چندین زبان زنده دنیا ترجمه شده است، خاطر نشان کرد: ترجمه نامه مذکور در رسانههای خبری غربی به چندین زبان نشان دهنده این است که جوانان خواهان شنیدن اظهار نظر مقام معظم رهبری به صورت مستقیم هستند.

هانی زاده در خصوص واکنش دولتهای غربی نسبت نامه به معظمله افزود: دولتهای غربی سعی میکنند جوانان خود را از وقایع موجود در خاورمیانه دور نگه دارند، لذا این نامه هشداری به جوانان غربی است که خارج از جریان سازی رسانههای غرب به فهم اسلام  و اقعیتهای آن بپردازند.

نظر شما
پربیننده ها