توسط سفیر ایران در مجارستان صورت گرفت

تشریح مفاهیم نامه دوم رهبر انقلاب اسلامی در دانشگاه‌های بوداپست

سفیر ایران در مجارستان گفت: با درس گرفتن از حوادث دردناک و نا امنی‌هایی که در پاریس و مشابه آن اتفاق افتاده باید، با بررسی دقیق و هوشمندانه به ریشه‌های این حوادث پرداخت و عوامل پیدا و پنهان آن را جستجو کرد.
کد خبر: ۶۲۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲ - 18December 2015

تشریح مفاهیم نامه دوم رهبر انقلاب اسلامی در دانشگاه‌های بوداپست

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، با حضور جمعی از استادان و دانشجویان دانشگاههای مختلف بوداپست، محمدرضا مرشدزاده سفیر جمهوری اسلامی ایران، طی سخنانی، مفاهیم و محورهای اصلی نامه دوم مقام معظم رهبری خطاب به جوانان کشورهای غربی را تشریح کرد.

در این برنامه که در محل دانشگاه کوروینوس برگزار شد، سفیر جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: با درس گرفتن از حوادث دردناک و نا امنیهایی که در پاریس و مشابه آن اتفاق افتاده باید، با بررسی دقیق و هوشمندانه به ریشههای این حوادث پرداخت و عوامل پیدا و پنهان آن را جستجو کرد.

وی سیاستهای اشتباه و دوگانه غربیها و متحدین منطقهای آنها در حمایت و استفاده ابزاری از گروههای افراطی و تروریستی تکفیری را عاملی برای ناامنی و بی ثباتی در مناطق مختلف جهان عنوان کرد و گفت: لشکرکشی و تهاجم سالهای اخیر به دنیای اسلام، فجایع و قربانیان بی شماری را بر جای گذاشته و کشورهای مورد تهاجم، علاوه بر خسارتهای انسانی، زیر ساختهای اقتصادی و صنعتی خود را از دست دادهاند و حرکت آنها به سوی رشد و توسعه نهتنها به توقف و کندی گراییده، بلکه در مواردی دهها سال به عقب برگشتهاند.

مرشدزاده اظهار داشت: برخلاف فرهنگی که غرب ترویج میکند، پافشاری بر ارزشهای اخلاقی، انسانی و الهی سبب جلوگیری از گسترش خشونت و تروریسم میشود.

سفیر کشورمان افزود: رهبری ایران از جوانان کشورهای غربی خواستهاند تا آنان بنیانهای یک تعامل صحیح و شرافتمندانه را با جهان اسلام پایهریزی کنند و شناخت خود از آیین اسلام را با مراجعه به منابع اصیل آن یعنی قرآن و تعالیم و روش زندگی پیامبر اسلام و آموزههای انسانی و اخلافی ایشان بنا نهند.

وی ضمن اشاره به استقبال کشورهای جهان از ایده مبتکرانه رئیس جمهور اسلامی ایران مبنی بر جهان علیه خشونت و افراطگرایی که در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در سال 2013 مطرح شد، اظهار داشت: مشکلات منطقه و ظهور افراطگرایی و سرایت آن به اروپا اگر مدیریت نشود، از کنترل همه خارج خواهد شد و برای مقابله با این پدیده شوم غیر انسانی علاوه بر اراده و مشارکت جدی جهانی باید منابع مالی و تسلیحاتی آنها قطع و متوقف شود.

در بخش پاسخ به سؤالات، سفیر جمهوری اسلامی ایران نقش موثر کشورمان در صلح و امنیت منطقه را تشریح کرد و با اشاره به تصویب قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بینالمللی انرژی اتمی اظهار داشت: تصویب این قطعنامه مهر ابطالی بر همه اتهامات علیه جمهوری اسلامی بود و دنیا پذیرفت که ایران هرگز دروغ نگفته و با صداقت به برنامه صلحآمیز هستهای خود و معاهدههایی که امضاء کرده پایبند بوده است.

در پایان این برنامه متن نامه مقام معظم رهبری به زبان مجاری در بین حضار توزیع شد.

نظر شما
پربیننده ها