برپایی نشست ایثار و شهادت در نمایشگاه مطبوعات

نشست تخصصی«توسعه و ترویج فرهنگ ایثار » با تحلیلی بر نشان و جایزه ایثار و رسانه» برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷ - 09November 2015

برپایی نشست ایثار و شهادت در نمایشگاه مطبوعات

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، در پی برگزاری سلسله نشستهای خانه فرهنگ ایثار و مقاومت، در محل نشست های جنبی نمایشگاه مطبوعات موضوع «توسعه و ترویج فرهنگ ایثار با تحلیلی بر نشان و جایزه ایثار و رسانه» با حضور حجتالاسلام سیدمهدی فقیهی معاون دبیر شورای عالی ترویج و توسعه ایثار و شهادت برگزار شد.

دبیر شورای عالی ترویج و توسعه ایثار و شهادت با بیان نقش فرهنگ ایثار در جامعه گفت: در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت نظام خانواده به سمت اصلاح پیش میرود و فرهنگ عمومی جامعه در زیر سایه آن جهتدار می شود و مردم طعم گذشت و فداکاری را به وضوح میچشند و از آن بعنوان یک رهتوشه بر بهره می برند.

وی افزود: اگر وزارتخانهها، نهادها، دستگاهها و رسانهها در روش و مدل ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تجدید نظر کنند قطعاً به مدد علم و تکنولوژی و راهبردهایی که درفرمایشات مقام معظم رهبری نهفته و به صراحت بیان شده است، میتوانیم طرحی نو دراندازیم و مسیر روشنی را پیش روی فرهنگ جامعه ترسیم کنیم.

فقیهی ضمن ابراز امیدواری از تحولات راهبردی در امر ترویج مصادیق ایثار و فداکاری گفت: امیدواریم در سال جاری، سنگ بنای وحدت و اجماع در حرکتهای فرهنگی نهادینه شده و منظم و هماهنگ در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و پیاده کردن هر چه دقیقتر و منسجمتر فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت پیش برویم و دستآورهای باارزشی از این حرکت داشته باشیم.

فقیهی در بخش دوم گفتههایش به فعالیتهایی که تا کنون در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اتفاق افتاده اشاره و اذعان کرد: خوشبختانه طی دهههای گذشته در کشور ما در امر فرهنگ ایثار و شهادت کارهای خوبی صورت گرفته و بسیاری نهادها این موضوع و رسالت را محور برنامه خود دانسته و در راستای تحقق آن گام برداشتهاند که این جای تقدیر و تشکر فراوان دارد اما این انتظار را داریم که با هماهنگی و انسجام بیشتر به دستاوردهای عظیمتری دست یابیم.

دبیر شورای عالی ترویج و توسعه ایثار و شهادت با اشاره به نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: از صداو سیما سپاسگزاریم که تلاش خود را در نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت بکار بسته است اما ترویج فرهنگهایی مثل قرآن، نماز و ایثار و شهادت به این معنی نیست که دقایقی از فیلم ها و تولیدات هنری خود را صرفاً به نمادها و نشانه هایی از این فرهنگها اختصاص دهیم این کافی نیست، بلکه ما نیاز داریم که شبانه روز به این فرهنگ بانگاهی نوین بپردازیم و از دریچهای متفاوت به آن نگاه کنیم.

وی در ادامه به جایگاه و اهمیت فرهنگ ایثار و مقاومت اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ عمومی، ترویج ایثار و شهادت و گذشت و مجاهدپروری آن، چیزی جز خواست امام نیست. باید از خود سوال کنیم که آیا مدل آموزشی ما در دورههای ابتدایی آموزش پرورش تا دانشگاه مبتنی بر مجاهدپروری هست یا خیر؟ این رسالت جدی، تدابیر حوزه آموزش ماست، بنابراین آموزش به عنوان مفهوم عام که دانشگاه، آموزشپرورش، نهاد نیروهای مسلح به عنوان دانشگاه تربیت انسان در کنار صدا و سیما به عنوان بزرگترین دانشگاه در نظام جمهوری اسلامی و سایر رسانههای ملی و مردمی به عنوان متولیان اصلی تبلیغ و توسعهی مفاهیم متعالی انقلاباسلامی باید گرد هم جمع شوند و به دنبال راههای جدید برای ترویج و توسعه این فرهنگ ناب انسانی بگردند.

حجتالاسلام فقیهی در پایان نشست ضمن ابراز امیدواری به فرصتی که نمایشگاه مطبوعات برای تجلی افکار نو و تبادل نظر فراهم شده گفت: نمایشگاه مطبوعات فرصت بیبدیلی است برای این هماندیشی و امیدوارم این جهش و رویش در نمایشگاه مطبوعات شکل بگیرد و ما در روز پایانی نمایشگاه با حضور شخصیتهای کشور اتحادی در فرهنگ متعالی انقلاب اسلامی برای پیشبرد اهدافمان در حوزه رسانه را شاهد باشیم.

منبع: کمیته اطلاع رسانی بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار