فقیه بازیگر سینما در گفت‌وگو با دفاع پرس؛

مردم سینمای دفاع مقدس را به خاطر معنویت آن می‌پسندند؛ نه بخاطر لودگی و خنده/ هنرمندان دوران انقلاب فی سبیل الله کار می‌کردند

بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینما گفت: باید خودمان را به انسان بودن نزدیک کنیم تا بتوانیم مفاهیم دفاع مقدس را در سینما بیان کنیم.
کد خبر: ۵۷۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶ - 09November 2015

مردم سینمای دفاع مقدس را به خاطر معنویت آن می‌پسندند؛ نه بخاطر لودگی و خنده/ هنرمندان دوران انقلاب فی سبیل الله کار می‌کردند

«مهدی فقیه شیرازی» بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات، در گفتوگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، اظهار داشت: بدون هیچ تعارفی، خوشبختانه من بیشترین جوایز فیلم دفاع مقدس را تا به امروز دریافت کردهام. از هور در آتش، لیلی با من است، ستارگان خاک، حماسه قهرمان و خیلی از آثار دفاع مقدس جایزه گرفتهام.

وی با انتقاد از روند فیلم سازی دفاع مقدس در سال های اخیر گفت: ما نمیدانیم از سینما به دنبال چه چیزی هستیم؛ تماشاچی یا معنویت. ما در جبهه نگفتیم جنگ جنگ بلکه گفتیم دفاع مقدس؛ و چه نام خوبی است وقتی کلمه دفاع مقدس به میان میآید باید خیلی در فیلم سازی مراقبت کنیم. باید خودمان را به انسان بودن نزدیک کنیم تا بتوانیم مفاهیم دفاع مقدس را در سینما بیان کنیم.

بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر با تاکید بر لزوم ورود دستگاه های مختلف در جهت حمایت از سینمای دفاع مقدس خاطر نشان کرد: سپاه در دوران دفاع مقدس کمک زیادی به جریان سینمای انقلاب کرد که نتیجه آن تولیدات خوب و ماندگاری در این عرصه بود. امروز هم باید این کمک ها انجام شود، دهه 60 و 70 مستندات و فیلم های خوبی درباره جنگ ساخته شد که باید ادامه داشته باشد.

فقیه شیرازی عنوان کرد: اگر بخواهیم مفاهیم انسانی و معرفتی را در سینما نمایش دهیم جای کار وجود دارد و باید جوانان در عرصه تئاتر و فیلم دفاع مقدس به میدان بیایند و کار کنند چرا که دفاع مقدس موضوعی است که جای کار دارد. در جریان فیلم دفاع مقدس کوتاه آمدهایم و این از مشکلات فرهنگی خواهد بود. سال های گذشته تصمیمات خوبی درباره دفاع مقدس گرفته نشده است اما ورود جشنواره مردمی عمار حرکت خوبی است و عوامل آن تا به امروز زحمات زیادی کشیده اند، خداوند این امر را در دامن بچه های عمار گذاشته است تا به وظیفه خود عمل کنند. در مسئله فرهنگ همه دشمنان متحد شده اند جبهه انقلاب باید در عرصه فیلم و هنر انقلاب و دفاع مقدس کار کند.

وی با اشاره به اینکه سه سال است در سینما کارنکرده ام و با افتخار می گویم مدتی است در یک نجاری مشغول به کار هستم گفت: دوره انقلاب و دفاع مقدس هنرمندان تماماً فی سبیل الله کار می کردند و آثار خوب و ماندگاری در عرصه دفاع مقدس برجا مانده؛ مردم سینمای دفاع مقدس را به خاطر معنویت آن میپسندند نه بخاطر لودگی، خنده و مسخره.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها