ناصر عظیمی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

تصاویر دفاع مقدس، راویان صادق جنگ هستند/ مخاطب از دیدن تصاویر حس خوبی پیدا می‌کند

عکاس دوران دفاع مقدس گفت: با تمام کمبودهای دوران دفاع مقدس عکاسان جنگ شاهکار برجا گذاشتند.
کد خبر: ۵۷۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰ - 14November 2015

تصاویر دفاع مقدس، راویان صادق جنگ هستند/ مخاطب از دیدن تصاویر حس خوبی پیدا می‌کند

"ناصرعظیمی" عکاس دوران 8 سال دفاع مقدس ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها، در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هرنر دفاع پرس با بیان اینکه در برخی از عکسهای خارجی عکاس، عکس را میسازد گفت: امروز در رسانههای بین المللی عکس روایت عکاس است یعنی او به سوژه سمت و سوء میدهد و آن را تنظیم میکند تا بتواند عکس مورد نظر را ثبت کند.

وی درباره تصاویر ثبت شده از دوران دفاع مقدس عنوان کرد: عکسهای دفاع مقدس همه زنده است، در واقع عکاسان آنچه وجود داشته را به تصویر کشیده اند.

عکاس دوران دفاع مقدس ادامه داد: عکاسی در جنگ آن چیزی بود که امروز در تصاویر دیده میشود. عکاسان دوران دفاع مقدس از نظر تخصصی دوربینهای ضعیفی را در اختیار داشتند اما امروز عکاسان قابلیت تنظیم کیفیتهای مختلف را بر روی دوربینهای عکاسی خود دارند.

عظیمی خاطر نشان کرد: با تمام کمبودهای دوران دفاع مقدس عکاسان جنگ شاهکار برجا گذاشتند، کارهای آنها در آن مقطع بسیار ارزشمند است.

وی تصاویر دفاع مقدس را راویان صادق جنگ دانست و اظهار کرد: هیچگاه در تصاویر دفاع مقدس سانسور وجود نداشت، این عامل باعث زنده بودن تصاویر دفاع مقدس پس از سالهاست.

عظیمی افزود: هر کسی عکسهای جنگ ایران را میبیند ناخودآگاه احساس خوبی با آن پیدا میکند که علت آن نیز مستند بودن تصاویر است، عکاسان آنچه که وجود داشت را به تصویر کشاندند و هیچ تصویر بازسازی شدهای و یا نقش عکاس به عنوان کارگردان در تنظیم تصاویر وجود نداشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار