گلایه از برنامه‌ریزی عجیب افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات بیست و یکم؛

یادمان باشد به مطبوعات، جناحی نگاه نکنیم

مراسم افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات با حواشی همراه بود که بهت و دلخوری اصحاب رسانه را به همراه داشت.
کد خبر: ۵۷۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳ - 08November 2015

یادمان باشد به مطبوعات، جناحی نگاه نکنیم

گروه اخبار داخلی دفاع پرس- بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات با شعار «نقد منصفانه، پاسخ مسئولانه» روز 17 آبان 94 با حضور ریاست محترم جمهور برگزار شد. هر چند شعار نمایشگاه یکی از ایدهآلترین آرمانهای جامعه خبری را هدف قرار داده است، اما حداقل در افتتاحیه رفتاری مشاهده شد که چندان با این شعار قابل انطباق نیست.

نمایشگاه امسال در شرایطی افتتاح شد که بخش مهمی از جامعه خبری کشور از حضور در آن به دلیل برخی اعمال سلیقههای سیاسی محروم شدند و از سویی افتتاحیه اختصاصی نمایشگاه برای یک طیف سیاسی خاص به نوعی دهنکجی به جریان مستقل رسانهای کشور بدل شد.

بعد از ظهر روز 16 آبان یعنی اولین روز نمایشگاه مطبوعات در قالب پیامکی از تمامی مدیران رسانهای خواسته شد تا در ساعت 11 فردا در محل غرفه خود حضور پیدا کنند؛ اما در کمال ناباوری مراسم افتتاحیه در ساعات اولیه صبح با حضور طیفی خاص از رسانههای حاضر در نمایشگاه و با غیبت بخش قابل توجهی از سایر رسانههای حاضر در نمایشگاه برگزار شد.

بهتزدگی ناشی از این اتفاق برای رسانههایی که ساعتها منتظر حضور رئیس جمهور در مهمترین رویداد مطبوعاتی کشور بودند موجی از ناامیدی و احساس نگرش دوگانه مسئولان به مطبوعات را به قشر مظلوم خبرنگار القا کرد.

در واقع این رویداد یا پیام ضعف مدیریت و کملطفی برگزارکنندگان پرسابقه نمایشگاه را به همراه داشت و یا اینکه نوعی برنامهریزی برای منزوی کردن رسانههای مستقل بود.


بازدید رئیس جمهور از غرفههای خاص در نمایشگاه مطبوعات

به نظر نمیرسد شایسته باشد که نمایشگاه مطبوعات با رسالت ایجاد فضای نشاط در جامعه رسانهای کشور با این حواشی تحت تاثیر قرار بگیرد.

آقای روحانی رئیس جمهور تمام ملت ایران است و تمام رسانههایی که در نمایشگاه بیست و یکم حضور دارند رسانه ایران و رسانه انقلاب اسلامی هستند و چنین برخوردهایی انگیزه جامعه خبری کشور را برای انجام رسالت آنها کم نخواهد کرد و تنها نگرش تنگنظرانه و سهلانگارانه برخی مدیران را به مردم اثبات میکند.

مطمئنا تشخیص یک افتتاحیه گزینشی و فیلترشده برای مخاطب باهوش ایرانی کار چندان مشکلی نیست؛ اما انگیزه چنین اقدامی قطعا میتواند شعارهای عدالت محورانه دولت را تحتالشعاع قرار دهد.

نمایشگاه مطبوعات زمانی برای تمام مردم و جامعه خبری جذاب خواهد بود که به محفلی برای تبادل آرا و افکار تمام جریانات سیاسی و طیفهای صاحب نظر تبدیل شود و اینکه حتی افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات بهصورت گزینشی روبرو میشود مانعی برای تحقق اهداف دولت برای ایجاد فضای باز رسانهای در کشور است.

صاحب و مالک اصلی رسانهها در کشور ما توده مردم ایران و امت حزبالله هستند و قرار نیست نمایشگاه رسانه انقلاب به مأمن حضور و غیاب مغرضانه جریانات بدل شود و حضور شخص اول دولت با کانالی خاص به قشری خاص تعلق بگیرد. امید است در آینده شاهد اینگونه اقدامات در محافل و مجالسی که زیر چتر انقلاب اسلامی برگزار میشود، نباشیم و این دست سهلانگاریهای مدیران باتجربه، به کانون خنده و نشاط دشمنان از خط کشیهای سیاسی بیربط در کشور بدل نشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها