سرهنگ راستی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

راهبرد سازمان توسعه فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی، تقویت و گسترش پروژه‌ها در حوزه فناوری است

رئیس سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهواره‌ای گفت: سیاست کلان این سازمان در حوزه فناوری، تقویت و توسعه پروژه‌های سال گذشته است که بخشی از این ماموریت در استان‌ها و بخشی دیگر در مرکز دنبال می‌شود و در حد امکان پروژه جدیدی را پیگیری نخواهد کرد.
کد خبر: ۶۶۳۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۷ - 27April 2024

راهبرد سازمان توسعه فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی، تقویت و گسترش پروژه‌ها در حوزه فن‌آوری استسرهنگ پاسدار «احسان راستی» رئیس سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهواره‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خراسان رضوی اظهار داشت: ماموریت این سازمان در دو بخش عملیات شناختی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در فضای مجازی خلاصه می‌شود.

وی افزود: سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهواره‌ای در سه بخش رصد و تحلیل، تولید و انتشار محتوا و همچنین باشگاه مردمی این دو ماموریت را دنبال می‌کند.

رئیس سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهواره‌ای ادامه داد: فضای مجازی و ماهواره‌ای رصد می‌شوند و بر اساس آن طرح‌ریزی صورت می‌گیرد تا آفند و پدافند مبتنی بر طرح‌ریزی فعالیت در حوزه دفاع مقدس در عرصه فضای مجازی شکل بگیرد.

سرهنگ راستی تصریح کرد: مرکز تولید، محتوا را تولید می‌کند و باشگاه مردمی که متشکل از عناصر علاقه‌مند به فعالیت در حوزه دفاع مقدس در عرصه فضای مجازی هستند را شناسایی، جذب و سازماندهی می‌کند تا پس از گذراندن دوره‌های آموزشی، در ماموریت‌هایی که سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهواره‌ای دنبال می‌کند بکارگیری شوند.

وی گفت: سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهواره‌ای در حوزه فناوری، چهار فناوری واقعیت فضای مجازی، واقعیت افزوده، گیم و هوش مصنوعی را انتخاب کرده تا از این بسترها بتواند پیام را که همان ارزش‌های دفاع مقدس است به جامعه هدف منتقل کند.

رئیس سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهواره‌ای خاطرنشان کرد: در نمایشگاه دستاورد‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه فضای مجازی که دی سال گذشته در تهران برگزار شد، ۱۲۰ محصول به این نمایشگاه واصل شد که از این تعداد ۲۵ محصول انتخاب شدند تا در سال جاری توسعه و تقویت شوند؛ بر همین اساس در سال جاری سیاست کلان سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهواره‌ای در حوزه فناوری این است که پروژه‌های سال گذشته را توسعه دهد که بخشی از این ماموریت در استان‌ها و بخشی دیگر در مرکز دنبال می‌شود و در حد امکان پروژه جدیدی را پیگیری نکند.

سرهنگ راستی در ادامه با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی، بیان داشت: این جشنواره سال‌های گذشته تنها در سطح ملی برگزار می‌شد اما بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال جاری در دو سطح استانی و ملی برگزار خواهد شد.

وی یادآورشد: فراخوان مرحله استانی این جشنواره پایان بهمن منتشر شده و علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره تا پایان اردیبهشت می‌توانند آثار خود را در محورهای این جشنواره که پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و خبری، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی، نرم‌افزارهای کاربردی، کلیپ، موشن‌گرافیک و پویانمایی، انیمیشن است به دبیرخانه استانی این جشنواره ارسال کنند. آثار رسیده تا پایان خرداد ماه توسط دبیرخانه‌های استانی داوری و بعد از برگزاری آیین اختتامیه توسط ادارت کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها، آثار منتخب جهت شرکت در رقابت در مرحله ملی به دبیرخانه کشوری این جشنواره ارسال می‌شود.

رئیس سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهواره‌ای ابراز داشت: در تیرماه آثار در سطح ملی داوری و مردادماه اختتامیه ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار