رئیس مرکز مطالعات نیروی دریایی ارتش خبر داد؛

ایجاد پشتوانه علمی آموزشی برای توسعه دریامحور و فناوری دریایی

ناخدایکم «حجازی» ایجاد پشتوانه علمی آموزشی برای توسعه دریامحور و فناوری دریایی را از مأموریت‌های مرکز مطالعات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد.
کد خبر: ۶۶۶۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۰ - 08May 2024

ایجاد پشتوانه علمی آموزشی برای توسعه دریامحور و فناوری دریاییبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، ناخدایکم «سیدشهاب الدین حجازی» رئیس مرکز مطالعات نیروی  دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در مراسم گرامیداشت روز معلم و اختتامیه دومین جشنواره دانش و پژوهش امام علی علیه السلام نداجا که در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر برگزار شد، با اشاره به بند ششم سیاست‌های ابلاغی توسعه دریایی محور، تأمین و ارتقای سرمایه انسانی و مدیریت متعهد و کارآمد و ایجاد پشتوانه علمی آموزشی برای توسعه دریامحور و فناوری دریایی را از جمله مأموریت‌ها بیان کرد و اظهار داشت: چراغ راه دانشی و پژوهشی نداجا نیز فرامین و تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، دستورات امیر فرماندهی انتظارات و مطالبات ستاد‌های بالاتر و ... است.

وی مطالعات راهبردی و تحقیقات نظری مدیریت دانش نداجا مدیریت دیده‌بان دریایی را از اهم فعالیت‌های پژوهشی بیان کرد و گفت: همچنین اشاعه تفکر راهبردی نظریه پردازی در حوزه‌های دفاع و فعال سازی اندیشکده‌ها از جمله برنامه‌ها است.

ناخدایکم حجازی با اشاره به رشد دایره نخبگان دانشگاهی ادامه داد: تقویت فرهنگ سازمانی، مدیریت دانش، تبدیل دانش‌ها و تجربیات پنهان، مدیریت دانش و نشریات دانش از اهم فعالیت‌ها به شمار می‌رود.

وی از تشکیل مدیریت دیده‌بان دریایی برای کشف پیش دستانه علائم تغییر در حوزه‌های مأموریتی و شناسایی و تحلیل روند‌های تأثیرگذار خبر داد و ترسیم راه مرکز مطالعات را از برنامه آینده بیان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار