ارتش آمریکا بالگرد بدون سرنشین می سازد

نیروی دریایی آمریکا از برنامه ای پنج ساله به ارزش یکصد میلیون دلار برای ساخت بالگرد بدون سرنشین خبر داد.
کد خبر: ۱۵۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰ - 07April 2014

ارتش آمریکا بالگرد بدون سرنشین می سازد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، شبکه تلویزیونی فاکس نیوز روز دوشنبه اعلام کرد که از این بالگردها برای ماموریت های آماد و پشتیبانی، نظیر تامین سلاح و نیازمندی ها و حمل و نقل مجروحان استفاده خواهد شد.

ارتش آمریکا همچنین امیدوار است تا 10 سال آینده، بالگردهای بدون سرنشین برای عملیات های آفندی را به ناوگان هوایی خود اضافه کند.
 
دریابان ماتیو کلاندر فرمانده پژوهش های نیروی دریایی آمریکا، می گوید بالگردهای بدون سرنشین، "هم اندازه" بالگردهای معمولی هستند و قادر به حمل پنج هزار پوند (2267 کیلوگرم) بار خواهند بود.
 
نیروی دریایی آمریکا، نمونه نخستین بالگردهای بدون سرنشین را در پایگاه تفنگداران دریایی کوانتیکو در ایالت واشنگتن آزمایش کرده است.
 
این بالگردها را با استفاده از یک رایانه لمسی (tablet)، یک نرم افزار ویژه و حدود نیم ساعت آموزش، می توان هدایت کرد.
 
بالگردهای بدون سرنشین هوشمند، می توانند مسیر خود را انتخاب کنند، بهترین منطقه فرود را بیابند و در صورت رویارویی با تغییرهای ناگهانی، محل فرود را تغییر دهند.
 
دریابان کلاندر می گوید: هدف از ساخت بالگردهای بدون سرنشین آماد و پشتیبانی این است که از کاربرد کاروان های زمینی کاسته شود.کاروان های زمینی، هدف های مورد علاقه دشمن برای حمله های غافلگیرانه هستند.
 
آمار سال های 2003 تا 2007 نشان می دهد که ارتش ایالات متحده آمریکا به ازای هر 24 کاروان سوخت در افغانستان، یک نفر کشته داده است. همچنین به ازای هر 29 کاروان آبرسانی هم یک نیروی ارتش آمریکا جان خود را از دست داده است.
 
گروه های حقوق بشر از این نگرانند که نمونه های آفندی بالگردهای بدون سرنشین مانند پهپادهای پیش ساخته عمل کنند که در آن هواپیمای بدون سرنشین، بارها عامل کشتار ناخواسته افراد در محل درگیری نظامی شده است.
نظر شما
پربیننده ها