وزارت خارجه روسیه:

تحویل سلاح‌های پیشرفته به گروه‌های مسلح سوریه مانع حل سیاسی بحران می‌شود

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحویل سلاح‌های پیشرفته به گروه‌های مسلح سوری منجر به ناامنی و عدم حل سیاسی بحران سوریه می‌شود.
کد خبر: ۱۶۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶ - 17April 2014

تحویل سلاح‌های پیشرفته به گروه‌های مسلح سوریه مانع حل سیاسی بحران می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، وزات خارجه روسیه اعلام کرد که اقدام آمریکا و غرب در تجهیز گروههای تروریستی سوریه به سلاحهای پیشرفته حل سیاسی بحران سوریه را با چالش مواجه میکند و موجب ناامنی و بیثباتی در منطقه میشود.

در این بیانیه آمده است که اگر دولت آمریکا مجوز انتقال موشکهای ضد تانک به گروههای مسلح سوریه را بدهد، به تعهداتش درباره راه حل سیاسی بحران سوریه عمل نکرده است.

وزارت خارجه روسیه در ادامه اعلام کرد با توجه به ملزومات مرتبط با قوانین آمریکا در خصوص کنترل صادرات، ارسال چنین تجهیزاتی از منابع دیگر بدون رضایت آمریکا عملی نیست.

مخالفان سوری روز چهارشنبه گذشته با پخش تصاویری از دریافت موشکهای پیشرفته آمریکایی ضد تانک و نفربر "تاو" خبر دادند.

فعالان سوری میگویند این موشکهای پیشرفته به گروههای ویژهای داده شده و شامل همه گروههای مسلح سوری نمیشود.

این در حالی است که ایالات متحده آمریکا چندی پیش اعلام کرد تصمیم گرفته که گروههای مسلح معتدل و ارتش آزاد این کشور را به سلاح پیشرفته مجهز کند.

ایالات متحده آمریکا پیش از این حاضر به تجهیز مخالفان سوری به سلاحهای پیشرفته نبود اما پس شکست مذاکرات ژنو واشنگتن تصمیم گرفت که مخالفان معتدل سوری از جمله ارتش آزاد را با سلاح پیشرفته مجهز کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار