ارسال محموله‌های سلاح به سوریه؛

طرح جدید آمریکا برای حمایت از معارضان سوری

آمریکا در اقدامی به منظور تقویت معارضان سوری، طرح گسترش آموزش شورشیان معارض سوری و ارسال محموله‌های سلاح‌های "کوچک" را در برنامه خود قرار داده است.
کد خبر: ۱۴۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱ - 05April 2014

طرح جدید آمریکا برای حمایت از معارضان سوری

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "رویترز"، دو منبع امنیتی آمریکایی، روز جمعه، اعلام کردند واشنگتن طرح گسترش آموزش شورشیان معارض سوری و ارسال محمولههای تسلیحاتی "کوچک" را در برنامه خود قرار داده است.
 
این اقدام آمریکا در پی شکست مذاکرات صلح بین طرفین سوری و همزمان با پیشرفت های چشمگیر ارتش سوریه در مناطق مختلف این کشور، صورت می گیرد.
 
دو منبع آگاه از این طرح اعلام کردند واشنگتن کمک ها به معارضان سوری را افزایش خواهد داد و محموله های تسلیحاتی را به گروه های شورشی "میانه رو" که بیشتر در اردن و در مرزهای جنوبی سوریه حضور دارند، ارسال خواهد کرد.
 
به گفته این مسئولان آمریکایی، انتظار می رود این کمک های اضافی "متوسط" باشد و "موشک های زمین به هوا را شامل نشود."
 
در حالی که نیروهای دولتی سوریه، طی ماه های اخیر بسیاری از مناطق اشغال شده توسط شورشیان را به کنترل خود در می آورند، معارضان سوری، آمریکا را ترغیب کردند کمک های تسلیحاتی خود از جمله موشکهای زمین به هوا را افزایش دهد و فشارهای نظامی را علیه نظام "بشار اسد" تشدید کند.
 
این مسئولان آمریکایی در عین حال افزودند "آمریکا از احتمال دستیابی گروههای تندرو به سلاحهای پیشرفته که ممکن است با آنها اسرائیل یا هواپیماهای مسافربری را هدف حمله قرار دهند، نگران است."
 

نظر شما
پربیننده ها