تحولات اخیر سوریه؛

تجهیز تروریست‌ها به موشک‌ "تاو" آمریکایی

مهم‌ترین تحولات سوریه در روز گذشته تلاش جبهه النصره برای تخریب بارگاه حضرت "سکینه"(س)، هلاکت یکصد تروریست در کمین‌های ارتش، تسلط ارتش سوریه بر اولین خط دفاعی رنکوس و تجهیز معارضان مسلح در سوریه به موشک‌های "تاو" آمریکایی است.
کد خبر: ۱۵۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵ - 08April 2014

تجهیز تروریست‌ها به موشک‌

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مهمترین تحولات سوریه در ۲۴ ساعت گذشته را میتوان تلاش جبهه النصره برای تخریب بارگاه حضرت "سکینه"(س)، کشته شدن یکصد تروریست در کمینهای ارتش، تسلط ارتش سوریه بر اولین خط دفاعی در رنکوس، ادامه پیشرویهای ارتش و تجهیز معارضان مسلح در سوریه به موشکهای "تاو" آمریکایی دانست.

تلاش جبهه النصره برای تخریب بارگاه حضرت "سکینه" (س)

منابع محلی از تلاشهای مجدد گروه تکفیری "جبهه النصره" برای تخریب بارگاه حضرت "سکینه" (س)، دخت حضرت علی (ع) خبر میدهند.

جدیدترین وضعیت میدانی حاکم بر حلب؛ موازنه قوا و گروههای مسلح فعال در عرصه

عملیاتهای اخیر ارتش سوریه در حلب، نشان از این دارد که این شهر در آستانه تحولات عمیق و بزرگی قرار دارد که معادلههای حاکم بر آن را دگرگون خواهد کرد، به همین منظور تلاش شده جدیدترین نقشه امنیتی این شهر و استان ارائه شود.

در جریان کمینهای نصب شده از سوی ارتش سوریه در مناطق مختلف این کشور بیش از ۱۰۵ تروریست به هلاکت رسیدند.

تسلط ارتش سوریه بر اولین خط دفاعی در رنکوس/ادامه پیشرویهای ارتش

جدیدترین گزارشهای میدانی رسیده از منطقه "القلمون" تاکید میکند که نیروهای ارتش سوریه در حالی به پیشروی خود در اطراف شهرک رنکوس ادامه میدهند که موفق شدند، بر اولین خط دفاعی این منطقه تسلط یابند.

قطع راههای امداد و کمکرسانی گروههای مسلح از شهر الباب به ریف حلب

در ادامه عملیاتهای ارتش سوریه در شهر و استان حلب، این نیروها موفق شدند مهمترین راه امداد و کمک رسانی گروههای مسلح از شهر "الباب" در استان حلب را به ریف حلب قطع کنند.

معارضان مسلح در سوریه به موشکهای "تاو" آمریکایی مجهز شدند

برای اولین بار تصاویری از معارضان مسلح سوری در پایگاههای مختلف اینترنتی منتشر شده که نشان میدهد، آنها مجهز به موشکهای آمریکایی "تاو" هستند.

پیشروی آرام ارتش سوریه در مناطق شرقی/ آرامش شکننده بر سراسر حلب

جدیدترین گزارش رسیده از شهر "حلب" تاکید میکند، ارتش سوریه به آرامی، اما با گامهایی مستحکم به پیشروی خود در مناطق شرقی این شهر که در تصرف تروریستهاست، ادامه میدهد، در حالی که اکنون سراسر حلب را آرامشی شکننده فراگرفته است.

جزئیات نقش اردن و ترکیه در آموزش جنگجویان برای عملیات انفال در سوریه

در هفتههای گذشته جنگجویانی از کشورهای اروپایی و آسیایی که در اردن آموزش دیدهاند، پس از انتقال به ترکیه برای انجام عملیات «انفال» به لاذقیه سوریه اعزام شدهاند.

پایگاههای مختلف اینترنتی برای اولین بار تصاویری از معارضان مسلح سوری منتشر کردند که نشان میدهد، آنها مجهز به موشکهای آمریکایی «تاو» هستند.

پیشروی ارتش سوریه در جنوب کسب/کوه السلدرین در آستانه آزاد سازی

نیروهای ارتش سوریه امروز موفق شدند، با پیشروی در محور جنوبی منطقه مرزی کسب، در آستانه آزاد سازی کوه «السلدرین» قرار گیرند.

تحولات سیاسی

امیدی به ژنو ۳ نیست/غرب بدنبال خرید وقت برای معارضان است

نویسنده و تحلیلگر سوری با بیان اینکه امیدی به ژنو ۳ مانند ژنوهای دیگر نیست، تاکید کرد که هدف غرب از برگزاری این دور از مذاکرات نیز خرید وقت به سود معارضان سوری است.

آیا «کسب» میتواند رؤیاهای دیگر اردوغان را محقق کند

اگرچه به نظر میرسد، گشودن جبهه ریف شمالی لاذقیه و به طور مشخص «کسب» منجی «اردوغان» در انتخابات شوراهای شهرهای ترکیه بود، اما سؤال این است که در آینده چه عاملی موجب نجات اردوغان خواهد شد.

اسد: عملیات نظامی در سوریه یک سال به طول خواهد انجامید

رئیس جمهور سوریه در دیدار با یک مسئول روسی تأکید کرد که عملیاتهای نظامی اصلی در سوریه در طول یک سال آینده به پایان خواهد رسید.

جبهه مقابل نظام سوریه از هم پاشیده است/جهان بعد از شکست به ژنو رفت

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد که جبهه اصلی مقابل نظام سوریه شامل عربستان، قطر، ترکیه و مصر از هم پاشیده است.

اسرائیل همه گزینه جز «بقای اسد» را ترجیح میدهد

دبیرکل حزبالله لبنان گفت: بنده شک ندارم که طرف اسرائیلی به طور یقین همه گزینهها جزو گزینه بقای نظام «بشار اسد» را در سوریه ترجیح میدهد.

 «جنگ فرسایشی» در سوریه ادامه دارد/ تروریستها قادر به اشغال دمشق نیستند

دبیرکل حزبالله لبنان تاکید کرد که سوریه از مرحله سرنگونی نظام و خطر تجزیه عبور کرده است و تروریستها حتی با ده هزار نیرو نیز نمیتوانند دمشق را بگیرند.

سیمور هرش: حمله با گاز سارین در سوریه اقدام مخفیانه ترکیه بوده است

روزنامهنگار برجسته آمریکایی در گزارشی خط بطلانی بر ادعاهای غرب مبنی بر استفاده دولت سوریه از گاز سارین کشید و نوشت: حمله شیمیایی سوریه توسط «بشار اسد» صورت نگرفته بلکه یک اقدام مخفیانه از سوی ترکیه بوده است.

خیلی دیر به سوریه رفتیم/ افزایش حامیان حضور نظامی حزبالله در سوریه

دبیرکل حزبالله لبنان با اعلام اینکه میزان حمایت از ورود نظامی حزبالله در سوریه بعد از بمبگذاریها در ضاحیه افزایش یافته است، گفت: ما دیر به سوریه رفتیم و اقدام نظامی در آن را دیر آغاز کردیم.

پیشنهاد جدید به بشار اسد برای قطع روابط با ایران در ازای حل مشکلات سوریه

دبیرکل حزبالله لبنان از پیشنهاد جدید به بشار اسد رئیسجمهور سوریه مبنی بر قطع روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران و جنبشهای مقاومت در ازای حل مشکلات این کشور پرده برداشت.

لبنان میزبان یک میلیون آواره سوری است

دفتر سازمان ملل متحد از حضور بیش از یک میلیون آواره سوری در لبنان خبر داد

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار