ترکیه موشک‌های ضد تانک در اختیار معارضان سوری قرار داده است

یک روزنامه چاپ ترکیه نوشت، سازمان ملی اطلاعات ترکیه موسوم به‌ "ام آی تی" موشک‌های آمریکایی ضد تانک را در اختیار شبه نظامیان مخالف دولت سوریه قرار داده است.
کد خبر: ۱۷۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴ - 28April 2014

ترکیه موشک‌های ضد تانک در اختیار معارضان سوری قرار داده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از روزنامه آیدین لیک، "سلیم ادریس" فرمانده سابق ارتش آزاد سوریه به عنوان واسطه برای انتقال موشکهای ضد تانک "تاو" از ترکیه برای شبه نظامیان سوری عمل کرده است و این موشکها را در اختیار نیروهای مخالف دولت بشار اسد قرار داده است.

روزنامه "آیدین لیک" افزود: دهها شبه نظامی سوری در ترکیه آموزش دیدهاند تا چگونه از موشکهای تاو استفاده کنند. تصمیم برای ارسال موشکهای تاو برای شبه نظامیان سوری سال گذشته پس از دیدار "سلیم ادریس" با سناتور" جان مک کین" اتخاذ شده است.

شبه نظامیان مخالف دولت سوریه همچنین شبه نظامیان جدیدی را در شهر استانبول ترکیه اجیر کردهاند.

۳۰ مارس نیز وزیر اطلاعرسانی سوریه تاکید کرد: دولت ترکیه ورود شبه نظامیان به شهر مسیحینشین "کسب" در شمال شرق سوریه را تسهیل کرده است.

وزیر اطلاع رسانی سوریه تصریح کرد: این اقدام آنکارا در تناقض با قطعنامههای بینالمللی است و مشارکت در تروریسم به شمار میرود.

تصاویر مربوط به شبه نظامیان سوری که مسلح به سلاحهای ضد تانک شدهاند در روزهای اخیر منتشر شده است. با گذشت بیش از ۳ سال از آغاز درگیریهای خونین سوریه بیش از ۱۴۰ هزار نفر کشته و میلیونها نفر دیگر نیز آواره شدهاند.

نظر شما
پربیننده ها