ارسال موشک‌های ضدتانک به سوریه در مرحله آزمایشی است

روزنامه "یواس‌ای‌تودی" به نقل از منابع آگاه نوشته است که ارسال موشک‌های ضدتانک به سوریه فعلا در مرحله آزمایشی است و در صورت موفق بودن طرح، این کمک‌ها افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۱۸۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷ - 10May 2014

ارسال موشک‌های ضدتانک به سوریه در مرحله آزمایشی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، روزنامه "یواسایتودی" روز جمعه به نقل از یک مقام سابق آمریکایی مطلع از روند ارسال موشکهای ضدتانک به سوریه، نوشته است که ارسال این محمولهها بخشی از یک "برنامه آزمایشی" است.

به گفته این منبع، واشنگتن میخواهد از عدم دسترسی گروههای افراطگرا نظیر "داعش" و "جبههالنصره" به این محمولهها اطمینان حاصل کند. وی میگوید آمریکاییها پیش از گسترش کمکها "اول این وضعیت را میسنجند، تا ببیند اوضاع چطور پیش میرود."

در دو هفته اخیر گزارشهای متعددی از ارسال موشکهای ضدتانک "تاو" به سوریه منتشر شده است. اغلب این محولهها به گروهک "حرکه حزم" که از زیرمجموعههای گروه موسوم به "ارتش آزاد سوریه" است، تحویل داده شده است.

آمریکا تلاش میکند تا با ارسال هدفمند این تجهیزات، گروههای مورد حمایت خود را که متعهد شدهاند در صورت روی کار آمدن منافع واشنگتن را تأمین کنند، تقویت کند.

 "مایک راجرز" عضو مجلس نمایندگان آمریکا نیز در مصاحبه با "یواسایتودی"، هرچند به نوع تسلیحات ارسالی به سوریه اشاره نکرده، اما گفته که حمایتهای واشنگتن از مخالفان مسلح "اندکی گسترش یافته است."

با این وجود، تحلیلگران نظامی از جمله "جفری وایت" کارشناس موسسه واشنگتن، میگویند ارسال این موشکها به سوریه، موازنه قوا در این کشور را تغییر نمیدهد. به گفته وایت، این موشکها آنقدر تأثیرگذار نیستند که بتوانند نظام سوریه را تغییر دهند.

پایگاه صهیونیستی "دبکا" نیز اخیرا در گزارشی با تائید ارسال محمولههای موشکی به سوریه، اذعان کرده است که تعداد اندک این موشکها، نمیتواند تغییری در وضعیت میدانی نبرد ایجاد کند و ارتش سوریه همچنان دست بالای خود را حفظ میکند. به نوشته دبکا، تغییر موازنه قوا در میدان نبرد سوریه، به دستکم ۱۰ هزار موشک "تاو" و ۵ هزار دوشپرتاب SA-۱۶ نیاز دارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار