شب چهارم رمضان با افطاری ساده سر سفره شهدا؛

مهمان شهید سعید سیاح طاهری شدیم

خبرگزاری دفاع مقدس که در هر یک از شب‌های ماه مبارک رمضان، افطار را مهمان سفره یکی از شهدا می‌شود، این بار مهمان منزل شهید"سعید سیاح طاهری" شد؛ تا همسر و فرزندان این شهید والامقام از روزهای مقاومت در اهواز و فعالیت های شهید در طول دوران زندگی‌اش برای‌مان بگوید.
کد خبر: ۸۶۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰ - 10June 2016

مهمان شهید سعید سیاح طاهری شدیم

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، دوران نوجوانی سعید سیاح طاهری مصادف با اوج گیری مبارزات حقطلبانه مردم علیه رژیم پهلوی بود. او راهش را از همان دوران انتخاب کرد و به سمت مبارزه بر علیه سلطه استعمار و استبداد در کشور رفت.

پس از انقلاب در عرصههای مختلف دفاع از کشور، از جمله غائله ضدانقلاب در کردستان، خط التقاط و فتنه منافقین و بنیصدر مشارکتی فعال دانست، با شروع تجاوز دشمن بعثی به میهن عزیزمان بههمراه پدر و دو برادرش داوطلبانه به دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی در مسئولیت فرماندهی ردههای مختلف رزمی پرداخت.

در طول دوران دفاع مقدس همواره در جبهههای مختلف حضور داشت، بارها در عملیاتهای مختلف مجروح گردید و با از دست دادن قسمت زیادی از سلامتی و اهدای یک چشم خود به افتخار جانبازی 70% نائل آمد.

شهید سیاح طاهری پس از دوران دفاع مقدس در عرصههای مختلف فرهنگی در ترویج فرهنگ غنی دفاع مقدس کوشید و اقدامات مؤثری را در این راه، از جمله ایجاد موزه دفاع مقدس آبادان و برگزاری یادوارههای شهدا و عملیاتهای جنگ تحمیلی به انجام رسانید.

زمانی که حاج سعید تصمیم گرفت به سوریه برود، مانع رفتنش شدند. ولی با اصرار توانست برگه اعزام بگیرد. کتاب و جزوه مطالعه میکرد و تحقیق میکرد که چه موشکهای استفاده کنند که از دشمن بیشترین تلفات را بگیرند. چند ماه بعد، راه برای رفتنش بسته شد. به مشهد مقدس رفت و هر روز با اشک از حرم امام رضا(ع) میخواست که مجددا به سوریه برود. سرانجام روز چهارشنبه 23 دی ماه 94 پس از سالها صبر و بیتابی در پیوستن به همرزمان شهیدش، به شهادت رسید.

خبرگزاری دفاع مقدس در نظر دارد در ایام ماه مبارک رمضان مهمان سفره شهدا باشد. سفره ای که این روزها نه فقط مردم ایران که حالا مردم عراق، افغانستان، یمن، سوریه، بحرین و... نیز در آن سهمی دارند. هر افطار بر سفره یکی از خانواده شهدا می نشینیم و با آنها همصحبت می شویم. سفره های ساده و به یادماندنی افطار در کنار خانوادههای شهدا شیرینتر میشود. شما هم هر روز به این مهمانی باشکوه دعوتید.

به همین جهت چهارمین روز از ماه مبارک رمضان در خدمت خانواده شهید مدافع حرم "سعید سیاح طاهری" رفتیم تا پای سخنان همسر و فرزندان شهید بنشینیم و از روزهای مقاومت در اهواز و فعالیت های شهید در طول دوران زندگیاش را برایمان بگویند. شرح این دیدار در آینده منتشر خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار