آیت الله اراکی:

روز فتح اسلام، اسلام اعرابی جایی ندارد

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: ما امروز در این اجتماع جمع شده ایم و اعلام می‌داریم به وجود حضرت ولی عصر (عج) که ما اماده اطاعت بوده و تن به فرمان شما داده و اماده نصرت هستیم.
کد خبر: ۴۷۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳ - 01June 2015

روز فتح اسلام، اسلام اعرابی جایی ندارد

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیت الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در یازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به وعده قران در خصوص روز فتح اظهار کرد: روز فتح روز بزرگی است که قران کریم وعده آن را به مومنان و صالحان داده است نخستین وعده، یوم الفتح است و وعده دیگر وعده بهشت برین در جهان دیگر است.

وی افزود: هر دو وعده میراث زمین بوده که در اختیار نیکان قرار خواهد گرفت. این میراث به معنی مالکیت و سلطنت بر روی زمین است که در یوم الفتح تحقق خواهد یافت.

آیت الله اراکی تصریح کرد: در روز فتح، که نوبت حاکمیت تام اسلام بر روی زمین است، جایی برای نفاق  نخواهد بود. همچنین در این روز و در قیام محمدی اجازه زیست به منافقین در جامعه مسلمین داده نخواهد شد. این فرصت چند هزار ساله برای منافقین و باز شدن راه برای آنها کفایت می کند و دیگر در روز فتح اسلام، اسلام اعرابی جایی ندارد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب ادامه داد: در قیام روز فتح اسلام ابراهیمی وجود دارد. در این روز اسلام اعرابی جایی ندارد. امروز در آرایش حقیقی در جهان اسلام، آرایش قرآن است. تعریف و توصیف اسلام حقیقی در سوره صافات آمده است.

وی خاظر نشان کرد: اسلام ابراهیمی، اسلام یکتا پرستی بوده و میثاق با خداوند است و در واقع اطاعت و فرمانبرداری و تن دادن به حکومت اوست. اسلام حقیقی یعنی در همه جوانب زندگی سیاسی، اقتصادی، تربیتی، خانواده و ... فرمانبردار باشیم.

آیت الله اراکی  بیان کرد: معنی حقیقی عبادت خضوع و سر فرو آوردن در برابر خداوند است. این همان عبادت و توحیدی است که دنیا تشنه آن است. این مرحله ای است که اسلام با ان جلوه یافته و معنی اسلام ابراهیمی را ثابت کرده است. اسلام ابراهیمی اسلام اطاعت، میثاق و نصرت و یاری است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: ما امروز در این اجتماع جمع شده ایم و اعلام میداریم به وجود حضرت ولی عصر (عج) که ما اماده اطاعت بوده و تن به فرمان شما داده و اماده نصرت هستیم. وجود امام حاضر بوده و ما در این صحنه غایب هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در کربلا امام حسین (ع) تنها بود و ندای او بی پاسخ ماند، امت یاری نکردند و به پیمان و نصرت خدا پاسخ ندادند. "هل من ناصر" حسین اشاره به این پیمان است و تا امت به این بیداری و انچه که به عنوان بیداری اسلامی در این نهضت ها  به وجود امده عمل نکنند، نصرت الهی ایجاد نمی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها