عصر امروز صورت گرفت/

ارائه گزارش کمیسیون‌ها در اختتامیه یازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت

آئین اختتامیه یازدهمین همایش دکترین مهدویت عصر امروز در مرکز همایشهای بین المللی صداو سیما برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴ - 01June 2015

ارائه گزارش کمیسیون‌ها در اختتامیه یازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آئین اختتامیه یازدهمین همایش دکترین مهدویت عصر امروز  با حضور ابراهیم حسن بیگی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، آیت الله اراکی، حجت الاسلام و المسلمین سید مسعود پور سید آقایی در مرکز همایشهای بین المللی صداو سیما برگزار شد.

در این مراسم در ابتدا سید رضی موسوی گیلانی رئیس کمیسیون شماره یک گزارشی از مقالات ارائه شده مطرح و اظهار کرد: در این کمیسیون 19 مقاله ارائه شد که در ان 3 محور "بازگشت به فرهنگ و تمدن اسلامی برای حل مشکلات"، "شاخصهای فرهنگ و تمدن اسلامی"، " بحران های پیش رو در شکل دهی تمدن اسلامی" مورد توجه بود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین محسن قنبری رئیس کمیسیون شماره 2 به ارائه گزارشی پرداخته و اظهار کرد: در این کمیسون بر 5 محور "مفهوم شناسی فرهنگ و تمدن مهدوی"، "آسیب شناسی تمدنهای موجود بشری در زمان معاصر"، "فرهنگ و تمدن اسلامی"، "گفتمان انتظار و هویت تمدنی انتظار" و " ادعیه انتظار" تاکید شده است.

همچنین دکتر عصاریان نژاد به عنوان دبیر کمیسیون دانشگاه عالی دفاع ملی در این مراسم تصریح کرد: در دونیم روز گذشته 14 مقاله در این کمیسیون ارائه شد که رویکرد اصلی نیل به راهبردهای مهدوی بود. آنچه که مسلم است تهدیدات کوتاه بر جمهوری اسلامی جریان دارد.

وی افزود: نتیجه  بررسی راهبردهایی که در مقالات ارائه شد، این بود که تمدن مهدوی نیاز به 3 محور دارد. حوزه مهندسی فرهنگی که می بایستی در بستر محیط اصلی پیاده سازثی و سند ان مورد توجه قرار گیرد. امروز سند فرهنگی ابلاغ شده و جا دارد مورد بی مهری مسئولان و هیچ ارگانی قرار نگیرد.

عصاریان نژاد تصریح کرد: باید توجه داشت که بسیاری از ابزارهای توسعه راهبردی در دست دشمنان ما قرار دارد که می توان به رسانه ها اشاره کرد. امروز تولید دستگاه فکر، انسجام و هم افزایی، تولید علم و پیشرفت و جهان گستری در دست دشمن است.

رئیس کمیسیون دانشگاه عالی دفاع ملی خاطر نشان کرد:  مصادره این افکار توسط دشمن در 10 قرن پیش و بازگرداندن آن به تمدنی که قابل اعتنا است نیازمند این است که جوانان با انقلاب، پیام آن آشنا شوند.

همچنین دکتر همایون به ارائه گزارشی از کمیسیون دانشگاه امام صادق (ع) و رحمتی به ارائه گزارشی از  کمیسیون مرکز تحقیقات کاربردی معاونت نیروی انسانی ناجا  پرداختند.

رحمتی در ادامه افزود: نیروی انتظامی با 11 مقاله و در اولین حضور خود در همایش مهدویت شرکت کرد.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه هایی که در این همایش توسط نیروی انتظامی برگزار شد، ایجاد غرفه های شناخت فرقه های ضاله با ارائه بنر، کلیپ و نرم افزار باری آشنایی با اهداف آشکار و پنهان آن اقدام کردیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها