حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان:

فرهنگ شهادت‌طلبی یکی از مهم‌ترین گام‌ها در زمینه‌سازی ظهور است

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: امام فرهنگ شهادت‌طلبی را احیا کرد که خود یکی از مهم‌ترین گام‌هایی بود که در زمینه‌سازی ظهور مؤثر است. امروز نه تنها در ایران بلکه در جهان میلیون‌ها انسان و جوان آماده‌اند تا جان و هستی خود را فدای اسلام ناب کنند.
کد خبر: ۴۷۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵ - 31May 2015

فرهنگ شهادت‌طلبی یکی از مهم‌ترین گام‌ها در زمینه‌سازی ظهور است

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، حجتالاسلاموالمسلمین محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد جمکران در یازدهمین همایش بینالمللی دکترین مهدویت با اشاره به  وجه مشترک و هدف همه انبیا، اظهار کرد: هدف همه انبیا سعادت کل بشریت بوده است؛ اما پیامبران در مجموع به اهدافی که داشتند به دلیل وجود موانع موفق نشدند.

وی افزود: یکی از این موانع فراهم نبودن ظرفیت و زمینه ظهور است که اگر انجام شود، همه هدفهای غایی که انبیا به دنبال آن بودند توسط وی محقق خواهد شد. ما در زمانی قرار گرفتیم که پیشینه ما با این هدف بوده و آیندهای را در پیش داریم که منجی، ظهور خواهد کرد و همه عالم و بشریت را در سایه اسلام و قسط و عدل اسلامی سعادتمند خواهد کرد.

رحیمیان با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در زمینهسازی و آمادهسازی ظهور تصریح کرد: انقلابی در کشور رخ داد که اسلامی بود و باعث شکلگیری نظامی اسلامی و دولت اسلامی شد. دولت اسلامی مولود یا بخشی از نظام اسلامی است و نظام اسلامی مولود انقلاب اسلامی است. نظام اسلامی هر مزیتی دارد محصول انقلاب اسلامی است و دولت اسلامی هر مزیتی دارد در سایه نظام اسلامی است.

تولیت مسجد جمکران خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی شباهت زیادی با انقلاب مهدی (عج) دارد. به تعبیر مقام معظم رهبری شعارهایی که امام زمان بر سر دست خواهد گرفت و عمل خواهد کرد امروز شعارهای مردم ما و شعارهای انقلاب اسلامی است و دراینبین اهداف انقلاب اسلامی نیز همان اهداف امام زمان (عج) است.

وی با بیان اینکه هدف انقلاب اسلامی نجات کل بشریت است، گفت: هرچند نظام اسلامی در محدوده مرزهای ایران تعریف میشود، اما به فرموده امام راحل انقلاب اسلامی، انقلابی فرا مرزی است. مخاطب انقلاب اسلامی  کل بشریت بوده و فرا شیعی و فرا اسلامی تعریف میشود که در راستای نجات کل بشریت است.

حجتالاسلاموالمسلمین رحیمیان بیان کرد: آنچه که امام خمینی (ره) در سخنان خود داشتند، همهی آزادگان جهان را مخاطب قرار میدهند. اینجا تنها دشمن ایران مطرح نیست. گرچه دشمنان ایران دشمن بشریت بودهاند؛ اما امام (ره) در نهضت خود مستکبران شرق و غرب را هدفگیری میکند و میگوید تا مبارزه هست ما هم هستیم. امام نابودی غرب به رهبری آمریکا و نابودی شرق و استکبار شرق را هدفگیری میکند.

تولیت مسجد جمکران با اشاره به علائم ظهور تصریح کرد: برای علائم ظهور نکات فراوانی ذکر شده است، اما امام (ره) میفرماید دست خدای تبارکوتعالی بر سر این ملت کشیده شده است و ایمان آنها را تقویت کرده که این یکی از علائم ظهور است.

وی ادامه داد: در صحیفه امام خمینی (ره) خطاب به مسئولان نظام میفرمایند: مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست. نظام در چارچوب مرزهای ایران است اما انقلاب فرا مرزی است. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ اسلام به پرچمداری حضرت حجت(عج) است.

حجتالاسلاموالمسلمین رحیمیان افزود: امام (ره) فرمودند که ما با خواست خدا دست ستمگران را در کشورهای اسلامی میشکنیم. امروز نیز جنبشی که از سوی مستضعفین شروع شده، امیدبخش آتیهای روشن است و وعده خداوند را نزدیک و نزدیکتر میکند. گویی جهان برای طلوع آفتاب ولایت آماده میشود.

تولیت مسجد جمکران با اشاره به فرهنگ شهادتطلبی در آمادهسازی ظهور گفت: در آغاز نهضت و در 15 خرداد شاهد بودیم که بعضیها میگفتند جواب این خونها را چه کسی خواهد داد. در مقابل یک قطره خون ترس داشتند. امام فرهنگ شهادتطلبی را احیا کرد که خود یکی از مهمترین گامهایی بود که در زمینهسازی ظهور مؤثر بود که امروز نه تنها در ایران بلکه در جهان میلیونها انسان و جوان آمادهاند تا جان و هستی خود را فدای اسلام ناب کنند.

وی در پایان بیان کرد: امروز آنچه را که دشمن در قالب داعش و القاعده  برای کمرنگ و مخدوش کردن اسلام ناب فراهم کرده به خودشان برگشت و معلوم شد تفاوت بین اسلام آمریکایی و ناب محمدی چیست. هر گامی که به جلو میرویم بشریت بهسوی آماده شدن بهسوی ظهور نزدیک و نزدیکتر میشود.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها