حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی:

فرهنگ انتظار، انسان را به چهره قدرتمندی در برابر کفار تبدیل می‌کند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حقیقت فرهنگ و مفهوم انتظار چیزی جز انتظار لقاء خداوند نیست. منتظران در انتظار لقاء خداوند هستند و این را در مدرسه مهدویت جست و جو می‌کنند. در نتیجه فرهنگ انتظار انسان را به چهره قدرتمندی در برابر کفار تبدیل می‌کند.
کد خبر: ۴۷۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶ - 31May 2015

فرهنگ انتظار، انسان را به چهره قدرتمندی در برابر کفار تبدیل می‌کند

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در یازدهمین همایش دکترین مهدویت با اشاره به آیات سوره مائده اظهار کرد: در آیه 54 سوره مائده، خداوند هشدار میدهد که انحراف از دین و بازگشت از آن در واقع بازگشت از  فطرت انسانی و فطرت عقل پرورده شده با علم و دانش است. اگر انسان مشعل پرفروغ عقل را خاموش کرده و در مسیر غبار هوا و هوس قدم گذاشت و از دین حق، فرهنگ ساز و خالق تمدن وحیانی فاصله گرفت، اراده خدای سبحان بر آن است که قومی آراسته به عقل و دانش و پرورده شده در انوار ایمان و آراسته به خصائص والای انسانی مدیریت جهان را در دست گیرد.

وی با بیان اینکه این کار راه را برای تربیت انسان هموار میکند، بیان کرد: ویژگیهایی که خدای سبحان برای این جامعه یاد میکند برای جامعه بشری امیدآور است. اولین ویژگی محبوبیت نزد خداوند متعال است. این قوم یک قوم در هم فشرده و متراکم، یک امت واحد به معنای واقعی کلمه هستند که در راه آرمانها و اهداف، ایستاده و مقاوم هستند.

حجت الاسلام ابوترابی تصریح کرد: این قوم آراسته به احسان بوده و چون محسن هستند نزد خداوند متعال محبوب هستند. این قوم چون سر بر آستان نبوت نهادهاند محبوب خدای متعال هستند که راه را شناختهاند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبعیت از  پیامبر اکرم اسلام خاطرنشان کرد: این تبعیت باید در همه حوزههای زندگی باشد که در این صورت انسان محبوب خداوند متعال خواهد شد.

وی با اشاره به مفهوم انتظار ادامه داد: حقیقت فرهنگ و مفهوم انتظار چیزی جز انتظار لقاء خداوند نیست. منتظران در انتظار لقا خداوند هستند و این لقا را در مدرسه مهدویت جست و جو میکنند. این لقا است که فرهنگ انتظار را خلق میکند و انسان را به چهره قدرتمندی در برابر کفار نائل میکند.

حجت الاسلام ابوترابی تصریح کرد: این انتظار تنها در زمان تمدن مهدوی تحقق پیدا میکند. ممکن است افرادی در این دوران مسیر کمال را طی کنند اما جامعه بشری در سایه حکومت مهدی خدا شناس میشود. انسان موحد دغدغه هدایت انسانها را دارد. دغدغه حرکت جامعه را دارد و در اندیشه تعالی جامعه بشری است و با نهایت تواضع و فروتنی بالهایش را زیر پای انسانهای مومن طالب حق میگستراند. پیامبر به این گونه انسانها دلباخته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها