سردار احمدی مقدم:

فرهنگ، شناسنامه و هویت هر جامعه‌ای است

فرمانده سابق نیروی انتظامی گفت: خلقت انسانتفاوت در فرهنگ‌ها است و خداوند ملت ها و قبایل را برای تمایز فرهنگ‌ها آفرید که در این بین عنصر تقوا انها را از هم مجزا می سازد و عامل برتری است.
کد خبر: ۴۷۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱ - 31May 2015

فرهنگ، شناسنامه و هویت هر جامعه‌ای است

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، سردار احمدی مقدم فرمانده سابق نیروی انتظامی در یازدهمین همایش دکترین مهدویت ضمن گرامیداشت نهضت 15 خرداد با اشاره به فرهنگ بشریت اظهار کرد: فرهنگ می تواند آداب، سنن، علوم، دانش، ارزشها، هنجارها و همه یافته های جامعه بشری که از طریق یادگیری آموخته را به نسل دیگری انتقال دهد.

وی افزود: فرهنگ فاصله بین انسان و حیوان است. انسان می تواند  یاد بگیرد و این را به جامعه انتقال دهد و این فرهنگ از جامعه ای به جامعه دیگر قابل انتقال است. این فرهنگ شناسنامه و هویت هر جامعه ای است. اصول ارزشها از عناصر حقیقی هر فرهنگی است.

سردار احمدی مقدم تصریح کرد: طبیعتا خلقت انسان نیز تفاوت در فرهنگها است و خداوند ملت ها و قبایل را برای تمایز فرهنگها آفرید که در این بین عنصر تقوا انها را از هم مجزا می سازد و عامل برتری است. تفاوت فرهنگ ها عیب نیست بلکه تمایز فرهنگها عجیب است.

فرمانده سابق نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: امروز جهانی شدن در 3 حوزه سیاست و اقتصاد و فرهنگ است که اشاره و تاکید من بر مورد سوم است که  توسط قدرتمندان پیگیری می شود. ما مخالفتی با جهانی شدن فرهنگ نداریم. زیرا فرهنگ مهدوی به دنبال ایجاد فرهنگ جهانی است اما با فرهنگ لیبرالیسم مخالفیم.

وی گفت: به نحوی در جامعه امروز اخلاق به یک اصل اعتباری تبدیل شده است که خون ریزی و کشت و کشتار در دنیا و م جنس بازی از اصول فرهنگی به شمار می رود.

فرمانده سابق نیروی انتظامی ادامه داد: هوشمندی، تقوا و حیات طیبه از که اصول اسلام به شمار میآید و جه تمایز اعتقادی میان فرهنگ اسلام و لیبرالیسم است. اگر چه غربی ها معتقدند که فرهنگ سازی باید صورت بگیرد، اما دراین نباید عدالت و اقتدار از قلم بیافتد. زیرا به فرموده حضرت علی (ع) امنیت و عدالت نیاز دائمی مردم است.

سردار احمدی مقدم بیان کرد: امروز اگر به مردم سوریه و یمن دقت کنیم، امنیت نیزا اولیه آنها است. زیرا جامعه فتنه زده باید اولین قدم برای انها برطرف شده تا بتوانند به دیگر نیازهای خود که عدالت باشد، دست یابند.

وی با اشاره به رفاه و آبادانی که دولت مردان غربی هموراه مد نظر خود قرار می دهند، اظهار داشت: امروزه آبادنی و رفاه بدون وجود امنیت که در اسلام 1400 سال پیش جزء اصول اولیه به آن اشاره شده است، امکان ناپذیر خواهد بود.

فرمانده سابق نیروی انتظامی بیان کرد: امروز قدرتها در دنیا به کار گرفته شده اند تا برای به بند کشیده شدن مظلومان جهان و ضربه زدن به جمهوری اسلامی از هر وسیله ای استفاده کنند. لذا برای راهبرد جلوگیری از این مهم،  سه عنصر شناخت موقعیت کنونی، شناخت هدف در مسیر و توافق در آن باید صورت گیرد.

سردار احمدی مقدم ادامه داد: عدالت خواهی در وجود هر انسانی وجود دارد ولی  اگر به ظلم آغشته شده باشد، دیگر به ان دست نخواهد یافت. لذا باید ویژگیهای هدف را بازشناسی کرد و سپس به شناخت موقعیت کنونی رسید.

وی بیان کرد: باید دشمن را شناسایی و منافقینی را که در صفوف خودی رخنه کرده اند را شناخت، تا بتوان به هدف مشترک رسید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم که زمینه ساز ظهور مهدی موعود باشیم باید به اشتراک نظر برسیم و از بحثها و تفرق در دیدگاه جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها