آیت الله حائری شیرازی:

شکست انسان در علوم انسانی غربی باعث می‌شود بشر در مقابل خدا مطیع شود

آیت الله حائری شیرازی با بیان اینکه بشر برای پیمودن راه الهی با طوع و رغبت راه و زمان طولانی را در پیش دارد، گفت: شکست‌های انسان در علوم انسانی غربی باعث می‌شود که بشر در مقابل خدا مطیع شود.
کد خبر: ۴۷۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱ - 31May 2015

شکست انسان در علوم انسانی غربی باعث می‌شود بشر در مقابل خدا مطیع شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیت الله حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان رهبری در یازدهمین همایش دکترین مهدویت با اشاره به دعای فرج مسلمین اظهار کرد: بحث دکترین مهدویت و فرهنگ و تمدن را با استفاده از واژه دعای انتظار معنی میکنم. در این دعا واژه "طوعاً" گویا است.

وی افزود:  بشر برای پیمودن راه الهی با طوع و رغبت راه و زمان طولانی را در پیش دارد که غیبت همان زمان طولانی است و در این زمان به سمت تعالی حرکت میکند. جنگهایی که پیامبران در طول تاریخ بشر انجام دادهاند برای به وجود آوردن لا اکراهی است که جز برای براندازی فساد نیست.

آیت الله حائری شیرازی تصریح کرد: انبیا خیلی تلاش کردند که این زمینه لا اکراه را فراهم کنند، اما چون فرهنگ و تمدن در بین مردم شکل نگرفته بود و تجربههای لازم را نداشتند این کار صورت نمیگرفت. امروز نیز این زمینه تنها در صورتی تحقق مییابد که مردم منتظر واقعی باشند.

این عضو مجلس خبرگان ادامه داد: مقبولان درگاه پروردگار مورد تهدید مردودان قرار میگرفتند. آنچه هابیل را به آن سرنوشت رساند خوبیها و پاکیهای وی بود. اما آیات نشان میدهد هم پاکان باید ترقی بیشتری کنند و هم فرصت به دیگران داده شود تا آنها هم شتابزده حرکت نکنند.

وی با اشاره به جنگهای بشر بیان کرد: از گذشته تا کنون جنگ و خونریزی باقی است. اما در گذشته خطر امنیت یک سنگ بود، اما امروز موشک قاره پیما امنیت را ربوده است. همینها را بشر میبیند که مطیع امر خداوند میشود. شکستهای انسان در علوم انسانی باعث میشود که بشر در مقابل خدا مطیع شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار