در اختتامیه یازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت انجام شد

قرائت بیانیه یازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت/"پیشگویی‌های آخر الزمان از دیدگاه ادیان ابراهیمی" موضوع دوازدهمین همایش مهدویت

دبیر یازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت گفت: آمریکا و اسرائیل با خوابهای پریشانی که برای ما دیده اند در پی شیطنت در روند بیداری اسلامی هستند تا به وسیله آن بتوانند اسلام هراسی، ایران هراسی و مهدویت هراسی را نهادینه کنند.
کد خبر: ۴۷۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵ - 01June 2015

قرائت بیانیه یازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت/

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین سید مسعود پور سید آقایی دبیر یازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت در این مراسم اظهار کرد: آنچه که از عزت و محافل را داریم مدیون و مرهون انقلاب بزرگی هستیم که درهمه دنیا با نام امام خمینی (ره) شناخته شده است.

وی افزود: اگر 8 جلد مجمع احادیث امام مهدی (عج) را در دست داریم، این روایت ها به لحاظ سند نیازمند تامل و پژوهش هستند که اساتید و علما باید در این رابطه اقدام کنند.

حجت الاسلام و المسلمین  پور سید آقایی تصریح کرد: مهدویت مانند شیشه نیست که بتوان با یک نگاه به عمق آن پی برد. امروز با سیاه نمایی هایی که گروهک های کوچک مثل داعش، طالبان، القاعده و ... که آمریکا و اسرائیل با خوابهای پریشانی که برای ما دیده اند در پی شیطنت در روند بیداری اسلامی هستند تا به وسیله آن بتوانند اسلام هراسی، ایران هراسی و مهدویت هراسی را نهادینه کنند.

دبیر یازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت خاطر نشان کرد: همه مسلمانان باید هوشیار باشند و فرهنگ مهدویت را باید به جهان عرضه کنیم. زیرا جهان امروز تشنه فرهنگ مهدوی و موعود است. موعودی که حی، ناظر و پاسخگو است. موعودی که در میان ما است و خودش زمینه های آمدنش را فراهم می کند  و ما هم وظیفه داریم این زمینه ها را فراهم کنیم.

در ادامه ،حجت الاسلام و المسلمین پور سید آقایی به عنوان دبیر همایش به قرائت بیانیه یازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت پرداخت:

با نام و یاد خداوند بزرگ و توجهات حضرت ولیعصر (عج) یازدهمین همایش دکترین مهدویت با عنوان "فرهنگ و تمدن زمینه ساز، راهبردها و راهکارها" به پایان رسید و مقالات اندیشمندان داخلی و خارجی پیرامون فرهنگ و تمدن در کمیسیونهای تخصصی ارائه شد.

در همایش یازدهم و در محافل علم آنچه مورد توجه اندیشمندان مسلمان قرار گرفته است و جامعه شناسان زیادی بر آن صحه گذاشتهاند، بازگشت دوباره به تمدن اسلامی در سرزمین های اسلامی است.

تحولات سیاسی و جنبش های دینی و ملی دهه اخبر با عنوان "بهار عربی" در سرزمین های اسلامی به اقرار بسیاری از متفکران بازگشت به فرهنگ تمدن و هویت اسلامی وبیانگر خودباوری مسلمانان است. بی تردید اگر خشونتطلبی فرقههای کوچک همچون القاعده و داعش در سالهای گذشته ذائقه مسلمانان را تلخ نمی کرد می توانستیم ادعا کنیم که مسلمانان به سرعت در حال بازگشت فرهنگ اسلامی و تشکیل امت واحده اسلامی هستند.

مسلمانان از شمال آفریقا تا خاور دور و شبه قاره هند، دور از خشونت، کشتار و خونریزی و تکفیر، بر این باورند که اگر توده مردم، فضیلت سخنان قرآن و پیشوایان دین را بشنوند، به سوی آن گرایش می یابند، اما متاسفانه اعمال گروههای تکفیری، چهره منفی و خشنی از اسلام را در نگاه غیر مسلمانان به وجود آورده است که باید توسط عالمان شیعه و سنی از ذهن ها زدوده شود.

از این رو یازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت تلاشی بود تا اندیشمندان مسلمان و غیر مسلمان دور هم جمع گردند و بر این امر توافق کنند که به جای ترور، کشتار و تکفیر، لازم است تا مسلمانان به سوی اندیشه های قرآنی و معارف اهل بیت (ع) بازگردند و به دنبال شکل دادن تمدن اسلامی در تمام سرزمین های اسلامی با تکیه بر آرمان مهدویت باشند.

همچنین لازم به ذکر است که با توجه به این رویکرد و بعضی از دسیسههای موجود در غرب مبنی بر ارتباط  دادن گروههای تکفیری به بدنه تمدن اسلامی و مسلمانان و اموزه مهدویت، بنا گردید که همایش سال آینده با عنوان "پیشگوییهای آخر الزمان از دیدگاه ادیان ابراهیمی" مورد توجه قرار گیرد که از اندیشمندان حاضر انتظار داریم با توجه به سر فصل های فراخوان در کنفرانس سال آینده شرکت کنند.

یازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت را با دعا برای ظهور منجی عالم بشریت، صاحب العصر و الزمان، مولانا مهدی (عج) به پایان می بریم.
 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها