دبیر یازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت:

جمهوری اسلامی زمینه ساز ظهور مهدی موعود است

دبیر یازدهمین همایش دکترین مهدویت گفت: براساس رویکردهای جدی که در این یازده سال در همایش‌های مهدویت داشته‌ایم. هر سال یک رویکرد را برای این برنامه درنظر داشته‌ایم و امسال نیز «فرهنگ و تمدن زمینه ساز» رویکرد همایش این دوره بوده است و این به معنی زمینه ساز بودن انتظار مهدوی موعود است.
کد خبر: ۴۷۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴ - 31May 2015

جمهوری اسلامی زمینه ساز ظهور مهدی موعود است

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین پورسید آقایی دبیر یازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت در افتتاحیه این برنامه که در مرکز همایشهای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، گفت: ایام میلاد نور امام زمان(عج) با وفات نایب بر حق ایشان مقارن شده است. وظیفه ما این است که بزرگداشت این نور و حجت الهی را آنچنان در وسع خود برگزار کنیم که آموزههای دینی به معرض نمایش درآورده شود به طوری که حرمت نایب ایشان نیز نادیده گرفته نشود.

وی در ادامه تصریح کرد: در آموزههای دینی ما بعد از توحید و نبوت به گران سنگی امامت اشاره ویژهای شده است لذا شیعیان در جمهوری اسلامی زمینه ساز اصلی برای مهدویت هستند همان گونه که دنیا ایران را زمینه ساز موعود و ظهور میداند.

پور سیدآقایی افزود: امروز به شدت جهان نیازمند حضور موعود و خاتم الوصیاء است و آرزوی ایجاد عدل الهی و گسترده شدن بارقههای نور نبوی در تمام دنیا احساس نیاز میشود و این راه باید از زمینه سازی جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به موعود آغاز شود و این مهم به جز حمایت مظلومان جهان امکان پذیر نخواهد بود.

دبیر یازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت بیان کرد: بنابر روایات اعتقاد به منجی و مهدی صاحب الزمان و ایمان به او دلیل بر داشتن ایمان حقیقی و عدم اعتقاد به او کفر، نفاق و گمراهی را به بار می آورد.

وی اظهار داشت: براساس رویکردهای جدی که در این یازده سال در همایش های مهدویت داشته ایم هر سال یک رویکرد را برای این برنامه درنظر داشته ایم و امسال نیز «فرهنگ و تمدن زمینه ساز» رویکرد همایش این دوره بوده است و این به معنی زمینه ساز بودن انتظار مهدوی موعود است.

پورسیدآقایی ادامه داد: زمینه ساز بودن انتظار در فرهنگ مهدوی می تواند فرهنگ و تاریخ جامعه ای را به سوی ولایت پذیری و جامعه ای روشن سوق دهد، همان گونه که در هشت سال دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران با دستی خالی در برابر دشمنان تنها با تبعیت از ولی بر حق و نایب امام زمان در برابر دنیای کفر ایستادگی کرد.

وی تصریح کرد: در جامعه ای که به تبعیت از ولی فقیه مبادرت کنند در برابر سونامی های که می تواند بنیان کن باشد ایستادگی می کند. دکترین مهدویت یعنی نگاه کلان براساس اصول و مبانی که در جامعه اسلامی باید ریشه گذاری شود.

دبیر یازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت در پایان با تشکر از شخصیت های نظامی و تمام افرادی که در این همایش حضور داشتند، خاطرنشان کرد: در کشوری زندگی می کنیم که تمام شخصیت های نظامی نیز رویکرد فرهنگی دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها