مهدی یاور برگزیده در یازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت:

آگاه سازی، اولین قدم در ارائه سبک زندگی مهدوی است

طباطبایی گفت: در دانشگاه های کشور، افراد بیشتر به اعتقادات خود مقید هستند تا به زندگی مهدوی واین یکی از معضلات اصلی است. اولین قدم در ارائه سبک زندگی، آگاه سازی مردم و دور کردن آنان از مسائلی است که از زندگی مهدوی فاصله دارد.
کد خبر: ۴۷۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶ - 01June 2015

آگاه سازی، اولین قدم در ارائه سبک زندگی مهدوی است

سید محمد موسی  طباطبایی برگزیده یازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت به عنوان مهدی یاور است. وی دانشجوی رشته حقوق در دانشگاه کاشان است که یکی از دغدغه های مهم و اصلی وی مهدویت است.

وی هم اکنون به عنوان دبیر کانون مهدویت دانشگاه کاشان در حال فعالیت است. سید محمد موسی طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ وهنر دفاع پرس، با اشاره به سبک زندگی مهدوی اظهار کرد: متاسفانه زندگی مهدوی و سبک زندگی مهدوی در اکثر جامعه و اطرافیان دیده نمی شود. در این زمینه تنها می توان به قشر محدودی از علما و عرفا اشاره کرد که تعداد کمی از آنان به دنبال مذهب و تقید خود رفتند و فقط اندک افرادی ماندند که در این زمینه فعالیت می کنند.

طباطبایی افزود: نتیجه این می شود که زندگی مهدوی در زندگی و در جامعه امروز کمرنگ می شود و به صورت ایده آل دیده نمی شود.

این مهدی یاور با اشاره به شکل گیری فرقههای متعدد در کشور اشاره و خاطر نشان کرد: یکی از معضلات جامعه امروز شکل گیری فرقه های متعدد است که در عضو گیری و شستشوی اذهان در تلاش هستند و میتوان گفت تاحدود زیادی در این زمینه موفق عمل کرده اند. وظیفه ما این است که این نوع فرقه ها و تنش هایی که به دنبال ان ایجاد می شود را شناخته و در زدودن این فرقه ها تلاش کنیم.

وی بیان کرد: در دانشگاه های کشور، افراد بیشتر به اعتقادات خود مقید هستند تا به زندگی مهدوی واین یکی از معضلات اصلی است. اولین قدم در ارائه سبک زندگی، آگاه سازی مردم و دور کردن آنان از مسائلی است که از زندگی مهدوی فاصله دارد.

طباطبایی ادامه داد: نباید منتظر تبلیغات ضد دینی فرقه ها بود بلکه ما باید شروع کننده سبک زندگی مهدوی و دینی در جامعه باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که در کانون مهدویت چه برنامه هایی برگزار می شود، گفت: اگاه سازی اجتماع دانشگاهی یکی از اهدافی است که در این کانون صورت می گیرد. این کار از طریق برگزاری کارگاههای آموزشی و معرفت، جلسات پرسش و پاسخ و برطرف کردن شبهات انجام می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها