نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس خبر داد

برگزاری اجلاسیه جهانی قربانیان جنگ‌افزارهای شیمیایی در سردشت

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت از میزبانی شهر سردشت از اجلاسیه جهانی قربانیان جنگ‌افزارهای شیمیایی در هفتم تیرماه ۹۳ خبر داد.
کد خبر: ۱۹۴۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵ - 20May 2014

برگزاری اجلاسیه جهانی قربانیان جنگ‌افزارهای شیمیایی در سردشت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "رسول خضری" عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در گفتوگو با تسنیم اظهار کرد: امسال برگزاری اجلاسیهای در سردشت با همکاری وزارت امور خارجه و مجلس شورای اسلامی و مرکز پژوهشها در دستور کارمان قرار دارد. ما اولاً قربانی تروریسم بین المللی شدهایم و همین کسانی که داعیه حقوق بشر دارند، بمبها را تحویل صدام دادند و سر مردم بیدفاع ما ریختند. ما هم اکنون بالای ۲۵۰ هزار نفر مصدوم شیمیایی در سطح کشور داریم و سردشت بهعنوان نخستین شهر بیدفاع در سطح دنیا بود که قربانی جنگافزار شیمیایی شد.

وی افزود: این اجلاس ۷ تیر ماه در سردشت برگزار میشود و شخصیتهای جهانی بدان دعوت شدهاند تا اجلاس پیامی جهانی داشته باشد تا هیچوقت شاهد تکرار چنین واقعه ضدبشری در دنیا نباشیم.

خضری تاکید کرد: من جزو گروه دوستی آلمان، ایرلند، هلند، دانمارک و ایتالیا هستم و جالب است که از همه این کشورها ما این انتقاد را داریم که شما اگر در بمباران شیمیایی سردشت در ۷ تیر ۶۶ سکوت نمیکردید فاجعه بزرگتر در اسفند سال ۶۷ در حلبچه را نداشتیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از وزارت امور خارجه انتظار داریم در مجامع بین المللی از جمله در دادگاه لاهه از مردم بیدفاع سردشت و برای احقاق حق این عزیزان دفاع کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار