مجموعه "حقیقت" روایتی است از مسافران دشت‌های غریب شهادت

حقیقت از حیث صفا و سادگی، شاه‌بیت مستندهای جنگ است. شاید در هیچ مجموعه مستند دیگری درباره دفاع مقدس، زلال مقاومت را به شفافیت حقیقت نتوان دید.
کد خبر: ۲۰۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷ - 25May 2014

مجموعه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مجموعه "حقیقت" روایتی است از مسافران دشتهای غریب شهادت. زائران حریم لقاء آنان که تا دوردست از سوسنگرد، بستان و خرمشهر. در آن سوی رود. زنده در خاطرات گنگ و صامت. آیا سکوت گویاتر از حقیقت نیست؟ آیا سکوت تمام حقیقت نیست؟

حقیقت، روایت لحظههایی است که دیگر صدای قدمهایت را نمیتوانی شنید. روایت لحظه فروریختن شهری است در آن سوی رودخانه. روایتی است از اشتیاق پرواز. اشتیاق پرواز. اشتیاق رجعت. روایتی است از عمر آدمی که انتهایش رسیدن به خویشتن است. توکل بر خدا. پس چه فرقی میکند فردا چه پیش بیاید؟

مجموعه یازده قسمتی حقیقت، به وقایع دو سال آغازین جنگ، در آبادان، سوسنگرد، دزفول و... میپردازد.  ثارالله. آنها غریبانه جنگیدند و مظلومانه شهید شدند. پای صحبت بهروز. ای شهید زمان. دستها ودلها.بچههای هویزه. عملیات امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف. مادر. دزفول اردوگاه فلاح. و این است فتح الفتوح. از این مجموعه، تنها قسمتهای اول، سوم، چهارم، هفتم، دهم، و یازدهم موجود است و از سایر قسمتهای این برنامه گرانسنگ، اثری در دست نیست.

حقیقت از حیث صفا و سادگی، شاهبیت مستندهای جنگ است. شاید در هیچ مجموعه مستند دیگری درباره دفاع مقدس، زلال مقاومت را به شفافیت حقیقت نتوان دید. برنامه حقیقت، صافی بی غشی است از مقاومت اعجاب انگیز یاران حضرت روح الله. روایتی بی واسطه از کربلاهای مکرر تاریخ تشیع. وقتی شهید بهروز مرادی، از روزهای سخت مقاومت در خرمشهر میگوید، کوه آب میشود. خرمشهر، سوسنگرد، بستان و... .

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار