رحمانی در گفت‌وگو با دفاع مقدس مطرح کرد

شهید غنی‌پور سختی جنگ را از نگاه شاعرانه و هنری می‌دید

مسجد جواد ائمه شخصیت‌های فرهنگی و هنری از جمله شهید غنی‌پور را به انقلاب هدیه کرده است.
کد خبر: ۱۹۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲ - 19May 2014

شهید غنی‌پور سختی جنگ را از نگاه شاعرانه و هنری می‌دید

محمدرضا رحمانی تهیه کننده مستند "شهید حبیب غنیپور" در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به اینکه مستند مورد نظر یک پیشنهادی از سوی سازمان توسعه سینمایی سوره بود، اظهار داشت: پس از پذیرش این پیشنهاد وارد مراحل تحقیقاتی کار شدیم و وقتی با شخصیت شهید غنیپور و فعالیتهای مسجد جواد ائمه(ع) در قالب کانون فرهنگی و هنری شدیم ترغیب ساخت مستندی قوی در این باره شدیم.

وی در ادامه فعالیتهای فرهنگی مسجد جواد ائمه را یکی از دستاوردهای مهم فرهنگی انقلاب عنوان کرد و گفت: در این تحقیقات ثمرات انقلاب اسلامی را در یکی از محلات تهران میتوانست به عینه ببینیم. مسجد جواد ائمه شخصیتهای فرهنگی و هنری از جمله شهید غنیپور را به انقلاب هدیه کرده است.

این تهیه کننده، ویژگی شهید غنیپور را در بعد فرهنگی و نگاه متفاوت او به دفاع مقدس دانست و بیان کرد: شهید غنیپور دارای ویژگیهای متعددی است؛ اما بعد فرهنگی و نگاه شاعرانه او به دفاع مقدس یک بعد جدید و ناشناخته است که کمتر مورد توجه مردم قرار گرفته است. شهید غنیپور سختی جنگ را از نگاه شاعرانه و هنری میدید.

رحمانی توجه داستان مستند را دراین مجموعه تمرکز بر مسجد و خانه روبروی آن که متعلق به پدر این شهد بود است دانست و بیان کرد: سعی کریم رابطه مسجد و خانه را که در این محله به طور کاملا ملموسی قابل مشاهده است را به تصویر بکشیم.

این تهیه کننده با اشاره به استفاده کشورهای مختلف از جنگ به عنوان یک سوژه انسانی برای سینما خاطرنشان کرد: جنگ در کشور ما با سایر نقاط عالم متفاوت بود، چرا که در ایران یک دفاع مقدس رخ داد و ایثار و شهادت مهمترین نقطه آن بود که در هیچ زمان از تاریخ به فراموشی سپرده نخواهد شد چرا که در دل تاریخ این یک موضوع انسانی است.

وی عدم حضور کارگردان و تهیه کنندگان کارهای مستند در زمان گذشته را یکی از چالشهای آنها عنوان کرد و افزود: ساخت مستند همیشه یک چالش برای کارگردان و دستاندرکاران به حساب میآید چرا که باید تحقیقات زیادی انجام دهند تا بتوانند درک صحیحی از اتفاقات آن مکان و زمان داشته باشند.

رحمانی در پایان گفت: مستند شهید غنیپور بر خلاف آنچه مورد نظر درخواست کنندگان آن بود، یکی از کارهای قوی حوزه دفاع مقدس بود که توانستیم در طول یک ماه انجام دهیم و به قدری مورد توجه قرار گرفت که شبکه یک سینما آن را پخش کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار