سردار محمد کوثری:

فرماندهی شهید وصالی در صحنه‌های مختلف متفاوت بود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: شهید وصالی ظهر عاشورا در بیمارستان به شهادت رسید و همسرش با صبر و متانت و بدون اینکه بی‌تابی کند، پیشانی او را بوسید که این مسئله مورد اعتراض پرستار‌ها واقع شد چون او در مقابل این مسئله صبر کرده بود و بی‌تابی نشان نداده بود.
کد خبر: ۱۹۴۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶ - 20May 2014

فرماندهی شهید وصالی در صحنه‌های مختلف متفاوت بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نشست یاد یاران، پاسداشت پیشکسوتان و خادمان عرصه جهاد و شهادت عصر دیروز با حضور محمد کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و جمعی از رزمندگان لشکر ۲۷ محمد رسولالله(ص) در سالن بصیرت لانه جاسوسی برگزار شد، در این مراسم از حاج حسین گوران، گلعلی بابایی و خانواده شهیدان حسن بهمنی و بهمن نجفی تجلیل شد.

محمد کوثری نماینده مردم تهران در مجلس طی سخنانی با اشاره به اینکه شهید وصالی قبل از انقلاب جزو سازمان مجاهدین خلق بود، بیان کرد: وصالی در سال ۵۱ جزو ۹۱ نفری بود که ساواک آنها را دستگیر کرد. شهید وصالی به قرآن و نهجالبلاغه مسلط بود و همچنین به آنها عمل میکرد ایشان در روزهای منتهی به انقلاب اولین کسی بود که سازماندهیها را انجام داد و رادیو را در میدان ارگ تسخیر کرد هر جا ضدانقلاب بود ایشان هم در آنجا حاضر بود و آرام نمینشست.

وی با بیان اینکه گروه دستمال سرخها که فرمانده آنها شهید وصالی بود، رنگ سرخ را از خون و پرچم سرخ امام حسین (ع) گرفته بودند، گفت: فرماندهی وصالی در صحنههای مختلف متفاوت بود جایی که لازم بود اقتدار نظام را نشان میداد اما در عین حال با کردها رفیق میشد و به آنها کمک میکرد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: همسر شهید وصالی خبرنگار بود و همراه او در میدان حضور داشت یک روز ضدانقلاب او را گرفتند و به اصغر پیغام دادند که اگر همسرت را میخواهی باید امتیازاتی به ما بدهی اصغر علی رغم اینکه هیچ سلاحی نداشت به آنها گفت حداکثر ۲۰ دقیقه به شماها وقت میدهم اگر او را برنگردانید شهر را به خاک و خون میکشم که یک ربع نگذشته بود که همسر او را تحویل دادند.

کوثری با اشاره به دیدگاه شهید وصالی در مورد مسعود رجوی خاطرنشان کرد: وصالی میگفت رجوی بسیار قدرت طلب اما در عین حال در سازماندهای بسیار قوی است، از او میپرسیدیم چرا رجبی را علیرغم قرار گرفتن در لیست اعدام، اعدام نکردند وصالی پاسخ داد هر چه رجبی را شکنجه میکردند او در مقابل به آنها پرخاش میکرد و چون کارگر صحافی بود او را اعدام نکردند در حالی که اگر دانشجو بود حتما اعدام میشد.

وی در پایان با اشاره به شهادت شهید وصالی گفت: ایشان ظهر عاشورا در بیمارستان به شهادت رسید و همسرش با صبر و متانت و بدون اینکه بیتابی کند پیشانی او را بوسید که این مسئله مورد اعتراض پرستارها واقع شد چون او در مقابل این مسئله صبر کرده بود و بیتابی نشان نداده بود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نی
|
-
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
0
0
سلام بر سرخ جامه گان شهر شهادت
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار