برادر سردار شهید تهرانی‌مقدم در گفت‌وگو با دفاع مقدس:

فیلم "آرزوهای‌ دوربرد" یکی از پربیننده‌ترین مجموعه‌های سیما خواهد شد

برادر سردار شهید "حسن تهرانی مقدم" گفت: ساخت فیلم "آرزوهای دور برد" داستان زندگی شهید تهرانی‌مقدم می‌تواند پاسخگوی همه سوالات جوانان و مردم شریف ایران از زندگی این شهید باشد.
کد خبر: ۱۹۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰ - 17May 2014

فیلم

"محمد تهرانیمقدم" برادر سردارشهید حسن تهرانیمقدم (پدر موشکی ایران) در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به پیشنهاد "عزتالله ضرغامی" رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای ساخت مجموعه داستانی زندگی سردارشهید حسن تهرانیمقدم اظهار کرد: با پیشنهاد ریاست صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران کار تحقیقات زندگی شهید تهرانیمقدم برای پخش از صدا و سیما در حال انجام است.

تهرانیمقدم با بیان این خبر که اطلاعات اولیه زندگی این شهید به دست اندرکاران ارائه شده است، اذعان کرد: همکاریهای خوبی از سوی خانواده شهید تهرانیمقدم با دست اندرکاران صورت گرفته است.

برادر شهید حسن تهرانی مقدم در ادامه گفت: عمدهترین مطالب مورد استفاده برای ساخت این مجموعه چندین نشریه و کتاب است که از مصاحبههای اخیر خانواده، همرزمان، دوستان و همکاران شهید مقدم جمع آوری شده است.

وی خاطرنشان کرد: محور اصلی فیلم از کتاب "آرزوهای دوربرد" استخراج خواهد شد که اگر در موارد دیگری اطلاعاتی برای مجموعه سازنده فیلم نیاز باشد، منابع دیگری در دسترس است که میتوان به این فیلم کمک کند.

تهرانیمقدم افزود: کتاب آرزوهای دوربرد از مصاحبههای جمع آوری شده است که پس از شهادت سردار تهرانیمقدم از خانواده و دوستان انجام شده است و داری مطالب مستندی است که مورد تایید خانواده شهید است.

برادر شهید تهرانیمقدم خاطرنشان کرد: خانم "غفار حدادی" در جمع آوری کتاب "آرزوهای دور برد" تلاش زیادی انجام دادند که این مجموعه نتیجه مصاحبه چندین ماهه ایشان است که در سال 91 به چاپ رسید.

وی رویکرد کتاب "آرزوهای دوربرد" را بررسی دوران کودکی تا شهادت این شهید عنوان کرد و گفت: در این مجموعه نویسنده سعی داشتند تمام دوران زندگی شهید تهرانیمقدم را برای خوانندگان تشریح کنند تا کسانی که علاقه به آشنای با این شهید گمنام  و سرباز انقلاب اسلامی  دارند، بتوانند اطلاعاتی مفیدی از وی کسب کنند.

تهرانیمقدم با اعلام خبر بهبودی حال مادر شهید تهرانیمقدم اظهار کرد: خوشبختانه با بهبودی حال مادر شهید تهرانیمقدم گروه تحقیقی مجموعه "آرزوهای دوربرد" کار جمع آوری اطلاعات تکمیلی فیلم نامه این مجموعه را آغاز خواهند کرد.

برادر شهید تهرانیمقدم ساخت زندگی شهدا را در آشنای نسل جوان با شهدا موثر دانست و افزود: ساخت فیلم سینمای و مجموعههای تلویزیونی با رویکرد زندگی شهدا و رزمندگان دفاع مقدس نقش بسیار زیادی در انتقال روحیه ایثار و شهادت در بین نسل امروز خواهد داشت.

وی ادامه داد: امروز با توجه گذشت زمانی که از دفاع مقدس و انقلاب داشتهایم بسیاری از جوانان علاقمند هستند از زندگی شهید تهرانیمقدم اطلاع داشته باشند و این نگرش باعث الگو برداری از شهدا خواهد شد که در تمام شئون زندگی میتواند تاثیر گذار باشد.

تهرانیمقدم بیان کرد: ساخت فیلم "آرزوهای دور برد" میتواند پاسخگوی همه سوالات جوانان و مردم شریف ایران از زندگی شهید تهرانی مقدم باشد.

برادر شهید تهرانیمقدم اظهار کرد: فیلم "آرزوهایدوربرد" یکی از پربینندهترین مجموعههای سیما خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار