سلیمانی:

خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگری در کشور نهادینه شده است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با بیان اینکه امروز خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگری در کشور نهادینه شده است، گفت: ۲ هزار و ۷۶۳ دانشجوی شاهد و ایثارگر استان از خدمات آموزشی، مشاوره‌ای و کمک‌هزینه شهریه این دستگاه بهره‌مند هستند.
کد خبر: ۱۲۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۸ - 02March 2014

خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگری در کشور نهادینه شده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از سنندج، "محمد سلیمانی" مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان پیش از ظهر امروز در جلسه مسئولان دانشگاههای استان کردستان با روسای بنیاد شهید استان و مدیرکل آموزش عالی بنیاد شهید امور ایثارگران کشور و مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگران دانشگاه علمی کاربردی در سنندج اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سفر به کردستان، این استان را استانی فرهنگی خواندند و علاوه بر آن لقب سرزمین مجاهدتهای خاموش و فداکاریهای بزرگ به کردستان دادند که این یک حقیقت عینی است.

به گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان، با نگاهی به تاریخ انقلاب میتوان مشاهده کرد که استان کردستان یک ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی درگیر جنگ مسلحانه شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر دفاع مقدس در کشور ۸ سال طول کشید این مدت زمان در کردستان ۱۰ سال بود و مردم در طول این مدت با جان و دل از کیان اسلامی خویش دفاع کردند و گواه آن نیز ۵ هزار و ۴۰۰ شهید گلگونکفن، دو هزار و ۵۰۰ جانباز و ۸۰۵ آزاده سرافراز است.

سلیمانی تفاوت دیگر استان کردستان با کل کشور را در آمار شهدا و فرزندان شاهد عنوان کرد و گفت: هماکنون ۹ هزار فرزند شهید زیرپوشش بنیاد است که از این حیث در جمع ۱۰ استان اول کشور قرار داریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان در ادامه به وضعیت آموزش عالی فرزندان شاهد در استان اشاره و تصریح کرد: در این حوزه به دلیل تعامل خوب دانشگاهها و پیشقدم بودن مسئولان دانشگاهها در خدماتدهی به دانشجویان شاهد و ایثارگر، اقدامات خوبی در استان انجام شده است.

وی گفت: در حال حاضر دو هزار و ۷۶۳ دانشجوی شاهد و ایثارگر از خدمات آموزشی، مشاورهای و کمکهزینه شهریه دانشجویی بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان بهرهمند هستند.

سلیمانی یادآور شد: امروز در جامعه اسلامی ما خدمترسانی به جامعه ایثارگری نهادینه شده است و در هرجایی که زمینه خدمت به خانواده شاهد و ایثارگر فراهم باشد مسئولان در این زمینه کوتاهی نمیکنند.

وی گفت: رسالت بنیاد شهید خدمت به شهید و خانواده شاهد است که امام خمینی(ره) تاکید بر توجه به یادگاران شهدا دارد و میفرمایند: "اگر سلاح پدران شهید اسلحه بود باید یادگاران آنها با سلاح قلم و علم و دانش از نظام دفاع کنند".

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان خاطرنشان کرد: خیلی از خانوادهها و فرزندان شهدا توسط مادرانی تربیت شدهاند که سواد خواندن و نوشتن ندارند و اکنون به موفقیتهای بزرگی همچون مدارج بالای علمی دست پیدا کردهاند.

سلیمانی در پایان یکی از راههای توانمندی جامعه ایثارگری را تلاش در عرصه علم و دانش خواند و به فراهم بودن زمینههای آن در استان کردستان اشاره کرد و گفت: تلاش بنیاد و تعامل و فعالیت دانشگاهها تحقق این مهم را تسهیل میکند.

نظر شما
پربیننده ها