حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی در همایش ستارگان جاوید:

فرهنگ ایثار و شهادت بالاترین فرهنگ در جامعه است

رئیس بنیاد شهید گفت: این شهدا هستند که مقام فرهنگ و ایثار را در جامعه زنده نگه می‌دارند و فرهنگ ایثار و شهادت بالاترین فرهنگ در هر جامعه‌ای است.
کد خبر: ۱۲۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۴ - 20February 2014

فرهنگ ایثار و شهادت بالاترین فرهنگ در جامعه است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید در همایش ستارگان جاوید که به منطور تقدیر و تجلیل از خانوادههای روحانیون شهید صبح امروز در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد، اظهار کرد: اجر شهیدان بالاتر از افرادی است که در عرصه علم و دانش اختراعات میکنند چراکه برای اختراع انسانها نیاز به آرامش نیاز دارند و این آرامش را شهیدان با دادن جانشان به انسانها میدهند. شهیدان ما شمعی هستند که سوختند ولی روشنیشان تا نسلها ادامه دارد باقی میماند.

وی ادامه داد: این ظاهر شهیدان است که از میان ما رفتهاند ولی ماندگاری روح آنها تا ابد وجود دارد طبق سخن شهید مطهری شهدای شمع محفل بشریت هستند.

رئیس بنیاد شهید افزود: ما در شهدای روحانی شهیدانی همچون شیخ فضلالله نوری، شهید آیتالله سعیدی و امسال اینها بودهاند که بعد از گذشت قریب به ۴۰ سال هنوز نام انها ماندگار و درخشان است. این نام ستارگان جاوید که برای این همایش است متعلق به تمام روحانیون شهید است.

شهیدی در ادامه با اشاره به آماری از بنیاد شهید در رابطه با روحانیون شهید از اول انقلاب تا سال ۹۲ گفت: آمار شهیدانی که ما داشتهایم در حدود ۲۲۲ هزار و ۲۸۵ نفر هستند این آمار شهیدانی است که به ما رسیده است و در حدود ۱۸ هزار نفر از این عزیزان شهید ترور هستند که به دست منافقین به شهادت رسیدهاند این دردناک است که کشورهای غربی به ما عنوان تروریسم را میدهند در حالی که ما در این راه ۱۸ هزار شهید دادهایم.

وی افزود: آمار شهدای روحانیت نسبت به جمعیت ایران سه هزار و ۷۲۲ نفر هستند که ۵ هزار روحانی شهید در سایر ارگانها نیز داریم.

معاون رئیسجمهور و رئیس بنیاد شهید ادامه داد: از نظر استانی، اولین استانی بیشترین سهمیه شهید روحانی را دارد اصفهان است که حدود ۵۳۷ نفر شهید روحانی دارد، دومین استان خراسان رضوی که با ۳۳۹ شهید روحانی دومین استان است و سومین استان شهر قم است که ۳۰۴ نفر شهید روحانی داده است و چهارمین استان مازندران است که حدود ۳۰۲ نفر شهید داده و پنجمین استان تهران است که ۳۰۱ شهید در راه انقلاب داده است.

شهیدی تصریح کرد: اگر امام راحل و مقام معظم رهبری به ما در رابطه با تکریم شهدا تاکید میکنند به دلیل آن است که این شهدا هستند که مقام فرهنگ وایثار را در جامعه زنده نگه میدارند و فرهنگ ایثار و شهادت بالاترین فرهنگ در هر جامعهای است.

وی در پایان گفت: فرهنگ ایثار و شهادت یعنی انسان والا هرگز برای خود چیزی نمیخواهد بلکه همواره سایر افراد و مشکلات آنها را مد نظر قرار میدهد و این یعنی فرهنگ ایثار و شهادت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار