مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان:

فلسفه تأسیس بنیاد شهید نهادینه‌کردن ارزشهای دفاع مقدس است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان از برگزاری ۵۳۱ یادواره شهید از ابتدای سال‌جاری تاکنون در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۹ - 03March 2014

فلسفه تأسیس بنیاد شهید نهادینه‌کردن ارزشهای دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از سنندج، "محمد سلیمانی" پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه هماهنگی ویژه برنامههای سالگرد بنیاد شهید که با حضور جمعی از مسئولان در سنندج برگزار شد، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۵۳۱ یادواره شهید توسط دستگاهها و نهادهای مختلف در سطح استان برگزار شده است.

وی از برگزاری چندین یادواره شهید به مناسبت گرامیداشت سالگرد تاسیس این نهاد در استان خبر داد و گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه و امامان جمعه و جماعت، دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری همایش بزرگ پیاده روی خانواده شهدا و برگزاری مسابقات قرآن کریم از جمله برنامههای این ادارهکل همزمان با سالروز تاسیس این نهاد است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان تصریح کرد: غبارروبی گلزار شهدای گمنام، دیدار با استاندار کردستان، اهدای خون توسط پرسنل بنیاد شهید، برگزاری مسابقه انشانویسی با موضوع شهید و شهادت در سطح مدارس، حضور مسئولان در برنامههای رسانه ملی، بهرهگیری از ظرفیت رسانهها به منظور معرفی شهدا، برگزاری مسابقه حدیث در بین خانواده شهدا و کاشت ۲۲ اصله درخت به یاد شهدا از دیگر برنامههای ادارهکل بنیاد شهید و حفظ آثار استان در سالروز تاسیس این نهاد خواهد بود.

وی با اشاره به فلسفه وجودی تاسیس بنیاد شهید افزود: این نهاد در راستای خدمت به خود شهدا و ترویج و نهادینهکردن راه و اهداف والای آنها یک سال بعد از تشکیل انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل تاسیس شد.

به گفته سلیمانی، عزمت، اقتدار و جایگاه جهانی ایران اسلامی مرهون خون پاک شهیدان است و زندهنگهداشتن یاد و خاطر آنان و ترویج روحیه شهادتطلبی ضامن اقتدار این انقلاب الهی خواهد بود.

وی با بیان اینکه براساس تقویم، روزهای خاصی برای جانبازان و آزادگان در کشور تعریف و این روز در بین اقشار جامعه نهادینه شده است، گفت: در مورد تعیین روزی مختص به خود شهدا تاکنون کار چندانی صورت نگرفته که باید در این راستا اقدامات لازم انجام شود.

به گفته سلیمانی، به همین منظور جلساتی با حضور مسئولان و روابط عمومیهای بنیاد شهید و امور ایثارگران سراسر کشور در مرکز برگزار شد که امیدواریم خروجی این جلسه ترویج بیش از پیش جایگاه شهدا و نهادینه شدن هرچه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادتطلبی در جامعه باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان به ساخت فیلمی با عنوان شیار ۱۴۳ ساخته نرگسآبیار در مورد مادر یکی از شهدای کردستان اشاره کرد و گفت: اقبال عمومی مردم از این فیلم نشان از علاقه خود مردم به فرهنگ ایثار و شهادت بوده است.

ساماندهی ۲۹۳ گلزار شهید

سلیمانی در زمینه ساماندهی گلزار شهدای استان نیز اظهار کرد: در مجموع در حال حاضر ۲۹۳ گلزار شهدای ساماندهی نشده در سطح استان وجود دارد که تلاش برای ساماندهی آنها با جدیت دنبال میشود.

وی افزود: متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات عمرانی در سالجاری در بحث ساماندهی گلزار شهدا توفیق چندانی حاصل نشده است اما رایزنیهای لازم در این زمینه با شهرداری انجام شده است.

به گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان، در مجموع ۸۳۵ شهید در این گلزارها مدفون هستند و ساماندهی سرانه هر مزار براساس پیشبینیها، اعتباری بالغ بر سه میلیون تومان است.

سلیمانی در پایان تصریح کرد: علاوه بر ساماندهی گلزار شهدای بهشت محمدی، ساماندهی گلزار شهدا در هشت نقطه شهر سنندج در دستور کار قرار گرفته و به تدریج انجام میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار