آیت‌الله کعبی در واکاوی نامه رهبری؛

اسلام ناب تنها راه مبارزه با لیبرالیسم غربی/جریان تروریسم یک تهدید جهانی است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: جریان تروریسم که امروز در جهان تبدیل به یک تهدید جهانی شده؛ بازخورد فرهنگ خشن و ناشی از تمدن مادی و الحادی برخاسته از لیبرالیسم غربی است.
کد خبر: ۶۰۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷ - 30November 2015

اسلام ناب تنها راه مبارزه با لیبرالیسم غربی/جریان تروریسم یک تهدید جهانی است

آیتالله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتوگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس در واکاوی دومین نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی گفت: فرهنگ خشونت و جنایت که ریشه در دین گریزی، الحاد و اباهه گری و دوری از ایمان واقعی و پرستش خدای یگانه دارد و این مهم امروز در دنیای غرب به خوبی دیده میشود در نامه رهبری به نحو احسنت بیان شده است.

وی ادامه داد: جریان تروریسم که امروز در جهان تبدیل به یک تهدید جهانی شده؛ بازخورد فرهنگ خشن و ناشی از تمدن مادی و الحادی برخاسته از لیبرالیسم غربی است. مکتب لیبرالیسم از سویی برپایه نفی و طرد فرهنگ دینی و از سویی دیگر ادعای آزادی و بی قیدی در دین، جوامع غربی را از نظر هویتی دچار فروپاشی کرده است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: فرهنگ، زیر ساخت یک جامعه است؛ زمانی که دولتها نسبت به مقوله فرهنگ نه تنها بی تفاوت باشند بلکه طراحی می کنند که تنها نظم و امنیت مادی را به عنوان هدف غایی جامعه تامین کنند آن زمان آفت لااوبالی گری جامعه را از درون از بین می برد و همین امر باعث شده تا جوامع غربی دچار فروپاشی فرهنگی و تمدنی شوند.

کعبی بیان کرد: قدرت مداران و سیاستمداران غربی آدرس غلط در اختیار جوانان خود قرار میدهند.آنها ریشه تروریسم جهانی، داعش و تکفیری ها که دست مایه فرهنگ غلط کشورهای غربی است را به اسلام نسبت می دهند و بر همین مبنا اسلام هراسی را در برنامه خود قرار دادهاند.

وی نامه رهبر معظم انقلاب را در جهت روشنگری برای جوانان غربی دانست و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در این نامه که در طول سال گذشته برای دومین بار به جوانان اروپایی نوشتند در جهت روشنگری برای جوانان اروپایی به خوبی تبیین کردند که بازخورد فرهنگ الحادی و مادی لیبرالیسم غربی، ترورسیم پروری است و تنها راه علاج آن شناخت حقایق اسلام ناب که مبتنی بر عقلانیت و پرستش واقعی رحمت استوار است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امروز غرب دچار فروپاشی فرهنگی و اخلاقی شده که درسایه به حاشیه بردن فرهنگ انسانی و معرفتی قابل کنترل نیست. این فروپاشی فرهنگی عاملی شده تا گروههای خودسری که از فرهنگ قتل و خشونت در دنیای غرب اشباع شدهاند فوج فوج به تروریستهای داعشی و تکفیری تبدیل شوند. اما اصالت فطرت جوانان غربی بیدار است و می توانند حقایق را جستجو کنند.

کعبی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب برای هشیار کردن فطرتهای بیدار جوانان غربی که بدانند مشکل نظام لیبرالیسم و دنیای سرمایه داری و فرهنگ مادی مغرب زمین است که امروز اینهمه کشته در سراسر جهان اعم از مسلمان و غیر مسلمان توسط گروههای تکفیری به جا میماند و تا زمانی که نظام خلقت به فرهنگ پرستش الهی، توجه به مظلومان و صلح بر پایه عدالت و انسان دوستی بر نگردند نمیتوانند به تمدن اصیل دست یابند و همه اینها در اسلام ناب محمدی با آموزه های مکتب اهل بیت تبلور دارد.

وی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب میخواهد جوانان غربی حجاب غول رسانهای مغرب زمین را کنار بگذارند و با بصیرت به این پیام الهی که از زبان الهی رهبر که امروز بر می خیزد خوب گوش دهند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار