گزارش دفاع پرس از نمایشگاه کتاب تهران؛

"نیایش‌های چمران" در شهر آفتاب

کتاب «نیایش‌ها»ی چمران، و «او بود و دیگر هیچ» دو اثری هستند که در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرده‌اند.
کد خبر: ۸۲۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸ - 13May 2016

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، انتشارات بنیاد فرهنگی چمران متولی چاپ و نشر آثار شهید مصطفی چمران فرمانده ستاد جنگهای نامنظم و وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در سالهای نخست دفاع مقدس است؛ که هر ساله در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور دارد.

از شهید چمران آثار زیادی برجای مانده است. علاوه بر این از وی آثار هنری زیادی بر جای مانده که ازجمله آنها میتوان به تابلوهای نقاشی، مجسمهها و عکسها اشاره کرد. نقاشی در میان علاقهمندیهای بارز هنری چمران بود؛ که در این زمینه چندین اثر رنگ روغن از وی به جا مانده است.

شهید چمران در سالهای گذشته پس از ساخته شدن فیلم سینمایی«چ» ساخته ابراهیم حاتمی کیا مورد توجه بیشتر نسل جوان قرار گرفت؛ به گونهای که توجه و اقبال به آثار و دستنوشتهها و کتابهای ایشان بیشتر از گذشته شد.

مسئول غرفه بنیاد فرهنگی شهید چمران در گفتوگو با خبرنگار ما از توجه و استقبال مخاطبین بیست و نهمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران از آثاری چون نیایشهای شهید چمران خبر داد و گفت: کتاب "نیایشهای چمران"، و "او بود و دیگر هیچ"، دو اثری هستند که در این دوره از نمایشگاه توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کردهاند.

وی درباره آثار تجدید چاپ شده شهید چمران در این دوره از نمایشگاه نیز گفت: کتاب دعای کمیل ایشان و حماسه عشق و عرفان در نمایشگاه تجدید چاپ شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار