میثم مطیعی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

کتاب خریدن هنر نیست، باید کتابخوان شویم/ توصیه‌هایی برای خرید کتاب

مداح مطرح کشورمان گفت: خیلی‌ها کتاب می‌خرند ولی کتاب را نمی‌خوانند؛ ما باید کتابخوان شویم.
کد خبر: ۸۱۱۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲ - 07May 2016

کتاب خریدن هنر نیست، باید کتابخوان شویم/ توصیه‌هایی برای خرید کتاب

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، چهارمین روز بیست و نهمین دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی صبح امروز در محل دائمی این نمایشگاه «شهر آفتاب» آغاز به کار میکند که به نظر میرسد رضایتمندی بازدیدکنندگان و مخاطبین محقق نشده است. نمایشگاهی که پس از بیست و هشت تجربه خود، امسال قرار بود با شکل و شمایلی متفاوت در «شهر آفتاب» برگزاری شود.

دغدغه خرید «کتاب خوب» همیشه یکی از مسائل مهمی است که بازدیدکنندگان را متوجه خود میکند. برای برطرف کردن این دغدغه، رجوع و نظر خواهی از نویسندگان، شاعران، ناشران و اهالی فرهنگ و هنر میتواند کمک بهسزایی در این امر داشته باشد. خبرگزاری دفاع مقدس برنامه دارد برای کمک به مخاطبین و بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب تهران، جهت تهیه یک بسته کتاب خوب، نظر اهالی فرهنگ و هنر را جویا شود.

«میثم مطیعی» مداح کشورمان در گفتوگو با خبرنگار ما درباره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: اولاً باید در نمایشگاه کتاب، کتابها را دید. از غرفه اول تا هر غرفهای که فرصت داشته باشید باید کتابهای مختلف را دید تا متوجه شوید انتشارات مختلف چه کتاب هایی را چاپ کردهاند. اگر فرصت داشته باشید کُل نمایشگاه را ببیند تا فضای کُلی انتشاراتها در ذهن شکل بگیرد و متوجه شوید چه انتشاراتی چه نوع کتابهایی را منتشر میکند.

وی افزود: دوماً لزوماً نیاز نیست همه کتابهایی را که انتخاب میکنید خریداری کنید اما خوب است اسم آنها را بنویسم تا از کتابخانه دانشگاه، کتابخانه ملی و دیگر جاهایی که میشود استفاده کرد نیز بهره ببریم. اگر بخواهیم همه کتابهای خوب را بخریم توان اقتصادی آن برای همه نیست.

این مداح کشورمان خاطرنشان کرد: سوماً باید عهد ببندیم کتابهای را که میخریم، بخوانیم چون کتاب خریدن هنر نیست، کتاب خواندن هنر است. خیلیها کتاب میخرند ولی کتاب را نمیخوانند؛ ما باید کتابخوان شویم.

مطیعی ادامه داد: نکته چهارم برای حضور در نمایشگاه این است که خوب است مطالعاتمان را در سه حوزه تقسیم بندی کنیم. 1- مطالعات علمی، 2- مطالعات عمومی 3- مطالعات تفننی مثل مطالعه قبل از خواب که بعضیها انجام میدهند و با آن کتاب میخوابند و بعضاً بر اساس علائق میتواند رمان، شعر و حدیث باشد.

وی در پاسخ به اینکه چه نوع مطالعاتی را توصیه میکنید که به درد زندگی و جامعه امروز بخورد، گفت: خیلی سوال سختی است ولی در حوزه سیره و تاریخ اهل بیت علیه السلام کتاب انسان 250 ساله از بیانات مقام معظم رهبری چاپ انتشارات صهبا، کتاب معالم المدرستین و کتاب نقش ائمه در احیاء دین از علامه سید مرتضی عسکری آثاری است که میتوان مورد توجه باشد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احسان کرمی
|
-
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
0
0
از خبرنگارتون خیلی تشکر میکنم بابت این خبر زیبا
نظر شما
پربیننده ها