در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح شد

کتاب‌های جذاب نمایشگاه بیست‌ونهم؛ از "شغل شریف" تا "دنیای پس از اسرائیل"

مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی با ذکر عناوین برخی کتب، تهیه آن‌ها را به بازدیدکنندگان از بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب توصیه کرد.
کد خبر: ۸۲۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹ - 13May 2016

کتاب‌های جذاب نمایشگاه بیست‌ونهم؛ از

«میثم نیلی» مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی در گفتوگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با اشاره به اهمیت توجه به مقوله کتابخوانی در کشور گفت: هر روز باید خودمان را به یک ساعت مطالعه مداوم مقید بدانیم. ما با اینکه مشغلههای کاری زیادی داریم اما چون متولی کار کتاب هستیم خودمان را ملزم به مطالعه کتاب میدانیم و هر روز حداقل یک ساعت کتاب میخوانیم.

وی در پیشنهادی برای مطالعه مخاطبین علاقهمند به حوزههای رمان بهویژه علاقهمندان به مطالعات هدفمند گفت: کتاب «شغل شریف» اثر محمدعلی جعفری نویسنده جوان یزدی که کتاب فوق العاده زیبایی است و با تم طنز به موضوع سبک زندگی پرداخته است، را برای مطاله پیشنهاد میکنم.

نیلی درباره ویژگیهای کتاب گفت: «شغل شریف» کتاب فوقالعاده شیرینی است که با لطیفهها و ظرافت کاریهای خود فرهنگ و سنت یزدی که برای همه مردم ایران شیرین و بامزه است پیامهای بسیار دقیقی را در مجموعه داستان های کوتاه مطرح میکند؛ که نام کتاب نیز از آن داستان برگرفته شده است.

مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی پیشنهاد دوم خود را به کتاب «رضا شاه در 190 تصویر» اختصاص داد و تصریح کرد: پیشنهاد دوم من مطالعه کتاب «رضا شاه در 190 تصویر» است که توسط نشر قدیانی منتشر شده است. این کتاب کار فوق العاده زیبایی است که با توجه به تلاش های جریان سلطنتطلب برای تطهیر چهره رضاخان قلدر بسیار دقیق و مستند است.

وی افزود: این کتاب دقیق و مستند نشان می دهد که رضاخان به لحاظ منش و ویژگی های متداول زندگی چطور بوده است و چگونه زندگی می کرده است. این کتاب پاسخگوی بسیاری از شبهات است.

نیلی در پیشنهاد سوم خود از مجموعه شعرهای جدید استاد علی محمد مودب نام برد و اظهار کرد: سومین کتاب پیشنهادی برای مطالعه کتاب «دستخوان» شعرهای استاد مودب است. این استاد سرحلقه جوانان شاعر انقلاب است.

مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی اضافه کرد: در این کتاب بسیار دقیق و حساب شده مهمترین مبانی بصیرتی که یک جوان انقلابی در این دوره ذهنش نسبت به آن درگیر است را در شعر آورده است و پیام های خیلی خوبی را با مضمون های لطیف آورده است که قابل استناد است.

وی در چهارمین پیشنهاد خرید کتاب برای مخاطبین و علاقهمندان گفت: رمان «زایو» آخرین کاری است که مطالعه آن را پیشنهاد میکنم. رمانی است که توسط یک نویسنده جوان نوشته شده که در ارتباط با دنیای پس از اسرائیل است. این هم یکی از کتابهای بسیار زیبای امسال است.

وی در پایان درباره مطالعه مهمترین زمینههایی که می تواند به اعتقادات جوانان کمک کند، گفت: به نظر من در زمینه اعتقادات در روزگار ما مطالعه آثار علامه مصباح یزدی راه نجات است. جوانان باید در اعتقادات "بتن آرمه" علامه مصباح یزدی بشوند تا آسیب نبینند.

نظر شما
پربیننده ها