مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

یادمان‌های شهدای گمنام باید دارای پیوست فرهنگی باشند

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: نقاطی که میزبان شهدای گمنام هستند باید همزمان با گروه عمرانی که احداث یادمان شهید گمنام را پیگیری می‌کند، گروهی با محوریت هیئت امنا برای تدوین پیوست فرهنگی یادمان، تشکیل شود تا از لحظه استقبال از شهدا تا شب وداع، تدفین و برگزاری برنامه‌های اثرگذار در طول سال که این یادمان را به یک قطب فرهنگی تبدیل خواهد کرد برنامه‌ریزی کند.
کد خبر: ۶۲۰۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳ - 02October 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست بررسی وضعیت آماده‌سازی نقاطی که در ایام شهادت حضرت زهرا (س) در سطح استان خراسان رضوی میزبان شهدای گمنام هستند با هدف هم‌افزایی و هماهنگی هرچه بیشتر، جلوگیری از تکرار ایراداتی که در تدفین‌های گذشته بوده و تبیین ضرورت تهیه پیوست فرهنگی ویژه یادمان‌های شهدای گمنام، با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و نمایندگان این نقاط در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: ایران در دوران قاجار و پهلوی با هر بار تجاوز دشمنان بخشی از خاک کشور تجزیه و یا عده‌ بی‌شماری از افراد بی‌گناه کشته شدند.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، تدبیر امام خمینی (ره) و در ادامه رهبر معظم انقلاب اسلامی این بوده و هست که زیر بار ظلم و ظالم نرویم و اجازه ندهیم گردنکشان عالم برای مردم ایران اسلامی تصمیم بگیرند.

یادمان‌های شهدای گمنام باید دارای پیوست فرهنگی باشند

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پرداخت و گفت: فرمانده معظم کل قوا همواره تأکید دارند به تمام ابعاد دفاع مقدس و مقاومت پرداخته شود تا از تحریف و یا فراموشی این حماسه جاوید جلوگیری شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت تکریم شهدای گمنام، یادآور شد: شهدای گمنام اهل کرامت و عنایت هستند و زائرانی که شهیدان گمنام را بین خود و خدا واسطه قرار می‌دهند و به آن‌ها متوسل می‌شوند حاجت می‌گیرند.

یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه در بیش از دو هزار و ۵۰۰ نقطه از کشور پیکر شهدای گمنام تدفین شده است، ابراز داشت: گلزار شهیدان و یادمان‌های شهدای گمنام به‌عنوان یکی از برکات و دستاورد‌های دفاع مقدس دارالشفای مومنین، مطاف فرشتگان و محل تجمع رهروان راه شهیدان است.

یادمان‌های شهدای گمنام باید دارای پیوست فرهنگی باشند

وی ادامه داد: استان خراسان رضوی در ۱۲۹ نقطه شهدای گمنام به خاک سپرده شده‌اند که این نقاط پس از تدفین قداست پیدا کرده است.

این مسئول یادآور شد: هر سال همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) پیکر مطهر شهدای گمنام در سطح کشور تشییع و به خاک سپرده می‌شوند. براساس ارزیابی‌های صورت گرفته از بین ۱۰۰ درخواست رسمی که به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ارائه شده ۱۲ نقطه به‌عنوان اولویت انتخاب شده است تا در سال جاری میزبان شهدای گمنام باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: اگر این نقاط براساس زمانبندی اعلام شده نسبت به احداث ۷۰ درصد یادمان اقدام کنند این مهم محقق می‌شود.

یوسفعلی‌زاده ادامه داد: در هر نقطه همزمان با گروه عمرانی که احداث یادمان شهید گمنام را پیگیری می‌کند، باید گروهی با محوریت هیئت امنا برای تهیه پیوست فرهنگی یادمان، تشکیل شود تا از لحظه استقبال از شهدا تا شب وداع، تدفین و برگزاری برنامه‌های اثرگذار در طول سال که این نقطه را به یک قطب فرهنگی تبدیل می‌کند برنامه‌ریزی کند.

یادمان‌های شهدای گمنام باید دارای پیوست فرهنگی باشند

یوسفعلی‌زاده احداث زیرساخت‌ها را در هر یک از نقاط که میزبان شهدای گمنام هستند جهت رونق‌بخشی به یادمان و حضور گسترده زائران ضروری دانست.

در ابتدای این نشست نمایندگان شهرها و نقاطی که میزبان شهدای گمنام هستند گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته در راستای احداث یادمان شهید گمنام ارائه کردند و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی جهت تسریع در روند اجرای عملیات عمرانی تدابیر لازم را اتخاذ و توصیه‌ها و تأکیدات کلی را ابلاغ کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار