معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری:

خدمت به کشور مهم‌ترین ویژگی سربازان نخبه در نزاجا است

دهقانی فیروزآبادی گفت: مجاهدت شبانه‌روزی و گام برداشتن در مسیر خدمت به کشور و سرافراز کردن نظام جمهوری اسلامی از مهم‌ترین ویژگی‌های سربازان نخبه در نیروی زمینی ارتش است.
کد خبر: ۶۶۸۲۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۳ - 19May 2024

خدمت به کشور مهم‌ترین ویژگی سربازان نخبه در نزاجا استبه گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «روح‌الله دهقانی فیروزآبادی» معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با حضور در آیین اختتامیه بیست و سومین دوره جامعه‌پذیری نخبگان وظیفه کشوری که در مرکز آموزشی ۰۱ شهدای سرباز نیروی زمینی ارتش برگزار شد، اظهار داشت: همکاری‌های روزافزون و فزاینده میان ستاد کل نیرو‌های مسلح و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، در راستای ارتقای سازماندهی سربازان نخبه و اجرای هر چه بهتر طرح‌هایی نظیر شهید سپهبد صیاد شیرازی است تا از این رهگذر بتوان به حداکثر بهره‌برداری از زمان نائل شد.

وی افزود: تغییر در سبک، محتوا و کیفیت برنامه‌های آموزشی مشترک میان ستاد کل نیرو‌های مسلح و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، از جمله مواردی بودند که با هدف کوتاه و مفیدسازی فرایند خدمتی سربازان نخبه برنامه‌ریزی و اجرایی شدند.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به راهبرد‌های تسهیل فرایند خدمتی سربازان نخبه، اظهار کرد: تسهیل در فرایند‌های مرتبط با فارغ‌التحصیلان و دانشجویان داخل کشور، تسهیل در سازماندهی امور و برنامه‌های فارغ‌التحصیلان و دانشجویان خارج کشور و نیز تشویق فعالان، مؤسسان و توسعه‌دهندگان کلیدی شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله راهکار‌های سه‌گانه‌ای هستند که میان ستاد کل نیرو‌های مسلح و سازمان تعاملات علمی و فناوری، بررسی و پیاده‌سازی شده‌اند.

وی ادامه داد: در ذیل اجرایی شدن چنین راهبردهایی، اکثریت قریب به اتفاق سربازان نخبه در کشور ماندگار شدند و ضمن صرف نظر از مهاجرت یا خروج تخصص، تجربه و دانش خود از کشور، به کار و فعالیت خود در رشته‌های تخصصی ادامه می‌دهند؛ به نحوی که هم‌اکنون میزان امریه سربازان به ۳۰ درصد و تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان نیز به ده هزار عدد رسیده است.

معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، با اشاره به اینکه نخبگی شامل سه ویژگی مهم است، تصریح کرد: برخورداری از استعداد‌های برتر، کوشش و مجاهدت شبانه‌روزی و نهایتاً گام برداشتن در مسیر خدمت به کشور و سرافرازکردن نظام جمهوری اسلامی ایران، سه ویژگی مهم سربازان نخبه در تمامی نیرو‌های مسلح به ویژه در نیروی زمینی است که سبب می‌شود در صورت صبر، میهن‌دوستی و استمرار و خستگی‌ناپذیر در جهت رسیدن به اهداف و برنامه‌های مدنظر، در مسیر الهی حرکت کرده و به توفیق خدمت به کشور، نظام و انقلاب اسلامی دست یابند.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به صبر و خستگی‌ناپذیری شهدای دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس، ضمن بهره‌مندی از انواع استعدادها، با پیگیری و صبوری وصف‌ناپذیر، در راه بهره‌برداری از امکانات موجود، کوشش کرده و با ایثار و اعتماد به توانمندی‌ها و توانایی‌های داخلی، دستاورد‌های شگرفی را برای نظام و انقلاب اسلامی فراهم آوردند. به همین دلیل امید است تا سربازان نیز ضمن استعانت از آن شهدای بزرگوار، در راه آنان قدم بردارند و کشور را به قله‌های عزت و افتخار نزدیک کنند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار