مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

نقش‌آفرینی دانشجویان در عرصه‌های مختلف از مسیر تربیت و ارتقای بصیرت می‌گذرد

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: نقش‌آفرینی جوانان در عرصه سازندگی و پیشرفت روزافزون ایران اسلامی از مسیر تربیت و ارتقای بصیرت می‌گذرد که لازمه تحقق این مهم اهتمام اساتید دانشگاه‌ها را نسبت به جهاد تبیین می‌طلبد.
کد خبر: ۶۲۲۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲ - 10October 2023

نقش‌آفرینی دانشجویان در عرصه‌های مختلف از مسیر تربیت و ارتقای بصیرت می‌گذردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست مشترک سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و حجت‌الاسلام «مهدی ایمانی‌مقدم» رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد در محل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار شد.

در این نشست سردار یوسفعلی‌زاده اظهار داشت: ایران اسلامی دارای یک نقشه به هم پیوسته است که تمام اجزای آن در عین تفاوت با یکدیگر هماهنگ هستند.

وی افزود: بحمدالله جهت‌گیری‌ها و اقدامات صورت گرفته توسط نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه فردوسی نویدبخش و امیدوارکننده است.

این مسئول ادامه داد: دانشجویان ظرفیت مغتنمی هستند که اساتید دانشگاه‌ها می‌توانند با بهره‌مندی از آن در راستای گسترش اندیشه امامین انقلاب اسلامی، ایجاد تحول و انقلاب کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: نقش‌آفرینی جوانان در عرصه سازندگی و پیشرفت روزافزون ایران اسلامی از مسیر تربیت و ارتقای بصیرت می‌گذرد که لازمه تحقق این مهم اهتمام اساتید دانشگاه‌ها را نسبت به جهاد تبیین می‌طلبد.

یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ارتقای سطح تعاملات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی، نقش‌آفرینی این نهاد را در ارائه هرچه بهتر درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس و همچنین تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان لازم و ضروری دانست.

وی در ادامه ظرفیت‌های موجود در حوزه ایثار و شهادت را به‌منظور بهره‌مندی هرچه بیشتر دانشجویان دانشگاه فردوسی از معارف دفاع مقدس برشماری کرد.

گروه معارف بستری مناسب برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس

حجت‌الاسلام ایمانی‌مقدم در سخنانی ابراز داشت: شهدا زنده هستند و منشأ حرکت و پویایی جامعه می‌شوند که این حقیقت را باید باور داشت.

وی ادامه داد: گروه معارف دانشگاه فردوسی مشهد یکی از بستری مناسبی است که می‌تواند نشر ارزش‌های دفاع مقدس را در بین نسل جوان رقم بزند.

رئیس نهاد نمایندگی نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی تأکید کرد: با توجه به توصیه‌های موکد رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر نقش‌آفرینی آحاد جامعه بخصوص نخبگان در جهاد تبیین، به دنبال شناسایی ظرفیت‌های حوزه دفاع مقدس هستیم تا با ارتقای دانش و بصیرت دانشجویان دانشگاه فردوسی در این حوزه در جهت دستیابی به اهداف نظام مقدس اسلامی گام برداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار