معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین: 

سپاه و بسیج سپر بلای ملت ایران هستند

سردار معروفی گفت: سپاه و بسیج سنگر و سپر بلای ملت ایران و سنگر مستحکم انقلاب اسلامی هستند.
کد خبر: ۶۶۷۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲ - 18May 2024

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «حسین معروفی» معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین امروز (شنبه) در اختتامیه جشنواره جام رسانه امید که در مجتمع ولی عصر (عج) سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، اظهار داشت: رسانه‌ها علاوه بر اطلاع‌رسانی، مسئولیت جهت‌دهی به افکار عمومی نظام جمهوری اسلامی را برعهده دارند.

سردار معروفی

سردار معروفی افزود: اگر بخواهیم دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی ایران از ۴۵ سال قبل تا به امروز را بررسی کنیم، نیاز به بیان فهرستی یک ساعته است. کشورمان در تمامی این سال‌ها در عرصه‌های نانو، پزشکی، هسته‌ای، دفاعی علمی و صنایع مختلف پیشرفت چشمگیری داشته است؛ اما نکته مهم هوشمندی ملت بزرگ ایران در تمامی این سال‌هاست که باید به آن پرداخته شود.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه همه مردم ایران در ایجاد جمهوری اسلامی و قدرت نرم مشارکت داشتند، گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اقوام، مذاهب و گروه‌های سیاسی به امام خمینی (ره) لبیک گفتند، با تبعیت از امام خویش رژیم ستم‌شاهی را از بین برداشتند و با تفکر، منطق دقیق و آرایی ۹۸ درصدی نظام جمهوری اسلامی را جایگزین آن کردند.

وی با بیان اینکه دشمنان در ابتدای انقلاب با راه‌اندازی جنگ‌های قومیتی، تجزیه‌طلبی را در دستور کار قرار دادند و نزدیک به ۲۰ ماه در کردستان، بلوچستان، و صحرای ترکمن اقدام به درگیری و به شهادت رساندن مردم کردند، عنوان کرد: در این عرصه هم این مردم بودند که در مقابل گروهک‌های معاند ایستادند و بار دیگر پیروز شدند.

سردار معروفی اضافه کرد: دشمنان پس از اینکه با انجام این‌گونه اقدامات به نتیجه نرسیدند، با حمایت از صدام، جنگی نابرابر را به کشورمان تحمیل کردند؛ جنگی که در یک طرف آن اشرار عالم با تمام امکانات و در طرف دیگر، ملت ایران قرار داشتند.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ما در دهه‌های اخیر نقش اقشار مختلف کشور را در حفاظت از انقلاب به زیبایی مشاهده می‌کنیم، گفت: همه اقوام، مذاهب و گروه‌های سیاسی در دفاع مقدس مشارکت داشتند و دشمن تا بن دندان مسلح را شکست دادند. همه آن‌هایی که شهید، اسیر و جانباز دادند و همگی نتیجه این جنگ نابرابر را به نفع ما رقم زده و دشمن متجاوز را به دنیا معرفی کردند.

وی ادامه داد: سپس در دوره سازندگی، ملت ایران با همه مشکلات پای بزرگی خود ایستاده در جریان محاصره اقتصادی، همه تنگنا‌ها را پذیرفت و عزت و شرف‌ خود را حفظ کرد.

سردار معروفی بیان کرد: در جریان هسته‌ای نیز ملت پای فناوری هسته‌ای ایستاد تا کشورمان عضو باشگاه هسته‌ای صلح‌آمیز شد؛ البته همه می‌دانستند ایران فقط به دنبال استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای است؛ زیرا هم خود جزو قربانیان سلاح‌های کشتار جمعی (سلاح‌های شیمیایی رژیم بعثی) بود و هم فتوای رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر حرام بودن استفاده از سلاح هسته‌ای بود.

وی افزود: بعد از اتفاقاتی که در فتنه هشت ماهه‌ی سال ۸۸ پیش آمد که همه اشرار دنیا انقلاب اسلامی را به لبه پرتگاه بردند، بار دیگر ملت فهیم ایران در صحنه حاضر شدند و حماسه ۹ دی را خلق کردند. ملت در جریان این واقعه، مسیر تاریخ را عوض و به دشمنان دنیا ثابت کردند که اگر نخبگان هم سکوت کنند، ملت پای حقیقت می‌ایستند.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: در سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ که دشمنان خواستند به بهانه‌های مختلف در کشور آشوب ایجاد کنند، باز هم ملت صف خود را از صف دشمنان جدا کردند.

سردار معروفی گفت: در دی ماه ۹۸ که دشمنان، حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند، باور نمی‌کردند که ۸۵ میلیون نفر قاسم سلیمانی شوند و در مراسم تشییع شهید سلیمانی با او بیعت کنند. امروز اثر این امر را در جهان اسلام و جبهه مقاومت و انسجام مردمی مشاهده می‌کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ دشمنان جنگ نابرابر شناختی و عملیات روانی در فضای مجازی را علیه ملت ما ایجاد کردند؛ ولی باز هم ملت ایران پای انقلاب ایستادند و مهر تأییدی بر عملکرد و فعالیت انقلاب زدند.

وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ دشمنان به دنبال عاشورازدایی بودند؛ ولی مجدداً ملت دست رد بر سینه دشمنانم زدند و جوانان پرشورتر از سال‌های قبل در مراسم عزاداری ایام محرم حاضر شدند.

سردار معروفی گفت: در ۲۵ شهریور و در سالگرد اغتشاشات دشمنان قصد ایجاد آشوب را داشتند؛ اما حتی یک نفر آن‌ها را همراهی نکرد. آن‌ها سپس می‌خواستند ۲۲ بهمن را تضعیف و سپس آن را به ۱۱ اسفند متصل کنند؛ اما دیدیم که ملت در همه این وقایع حضور گسترده و پررنگی داشتند و دست رد بر سینه دشمنان انقلاب زدند.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: مردم از هر گرایش و عقیده‌ای که باشند برای دفاع از وطن و خاک خود با هم متحد شده و به یکدیگر می‌پیوندند و در مقابل دشمن قرار می‌گیرند؛ بنابراین باید دست این ملت را ببوسیم و برای آن‌ها نوکری کنیم.

وی افزود: ما انقلاب اسلامی را با «مردم» تعریف می‌کنیم. مردم پای حقیقت انقلاب ایستادند که بزرگ و عزیز شدند. سپاه و بسیج که مرجع و تکیه‌گاه مردم هستند فدای ملت بزرگ ایران، انقلاب اسلامی و ولایت می‌شوند. آن‌ها در حوزه خدمات‌دهی نه نگاه قومی، نه نگاه مذهبی و نه نگاه سیاسی دارند و خروجی این سپاه و بسیج هم شهیدانی همچون سلیمانی و زاهدی و حاج‌رحیمی هستند.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج در پایان خاطرنشان کرد: امروز سپاه و بسیج سنگر و سپر بلای ملت ایران و سنگر مستحکم انقلاب اسلامی هستند.

انتهای پیام/ 134

نظر شما
پربیننده ها