استاندار خراسان جنوبی:

«رسانه» مهم‌ترین ابزار ابرقدرت‌ها است

«قناعت» با بیان اینکه استفاده یا سوء استفاده از رسانه‌های غربی به مراتب از جنگ‌افزارها بالاتر بوده لذا ابرقدرت‌ها بیشترین استفاده آن‌ها از رسانه است، گفت: در آمریکا سال گذشته ۲۴ هزار نفر به خاطر حمل سلاح و رفتارهای خشونت‌آمیز کشته شدند اما هیچ کدام از رسانه‌های آمریکایی و غربی به این مسئله نپرداختند چون خفقان رسانه‌ای در آنجا وجود دارد.
کد خبر: ۶۶۸۲۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵ - 19May 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، «جواد قناعت» استاندار خراسان جنوبی امروز (یکشنبه) در آیین اختتامیه دومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور به میزبانی خراسان جنوبی، اظهار داشت: یکی از نقاط قوت دشمن رسانه و یکی از نقاط ضعف ما که نتوانستیم از رسانه استفاده کنیم همین حوزه است گرچه حرکت رو به جلو بوده و شاهد اتفاقات خوب و حرکت‌های جدید هستیم اما فاصله ما با حرکت‌های دشمن خیلی زیاد است.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران شاهد توجه خاص به رسانه‌ها هستیم به‌ویژه در دولت سیزدهم رسانه‌ها از لحاظ کمیت و کیفت رشد داشته‌اند، گفت: استفاده یا سوء استفاده از رسانه‌های غربی به مراتب از جنگ‌افزارها بالاتر بوده لذا ابرقدرت‌ها بیشترین استفاده آن‌ها از رسانه است.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: مطبوعات و رسانه موضوع اول رسانه‌های جهانی است، در آمریکا سال گذشته ۲۴ هزار نفر به خاطر حمل سلاح و رفتارهای خشونت‌آمیز کشته شدند که ناشی از فرهنگ غربی خشن است اما هیچ کدام از رسانه‌های آمریکایی و غربی به این مسئله نپرداختند چون خفقان رسانه‌ای در آنجا وجود دارد.

قناعت تصریح کرد: دولت سیزدهم فعالیت‌های جدی در حوزه‌های زیرساختی خراسان جنوبی داشته تا عقب ماندگی‌ها جبران شود لذا رسانه‌ها باید به‌طور جدی انعکاس این دستاوردها را در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته برای استان خراسان جنوبی اتفاقات خوبی رقم خورده که قابل قیاس با دوره‌های قبل نیست، اضافه کرد: شروع عملیات راه‌آهن از مهم‌ترین اقدامات استان در دو سال گذشته است که همواره مورد مطالبه مردم بوده و اکنون به عنوان پروژه ملی و فراملی در حال اجرا است.

استاندار خراسان جنوبی اجرای خط انتقال از دو راهی دشتک زابل به نهبندان، انتقال آب دریای عمان، اجرای طرح نهضت ملی مسکن و غیره را بخشی از اقدامات ذکر کرد و گفت: پرداختن به این پروژه‌های زیرساختی موجب امیدآفرینی در بین مردم شده که رسالت آن بر دوش رسانه‌ها است.

این مسئول با بیان اینکه ۱۲ برنامه فرهنگی هنری سال ۱۴٠۳ با حضور جانشین وزیر رونمایی شد، به تدین و دینداری خوب مردم خراسان جنوبی اشاره و خواستار برگزاری جشنواره ملی مطبوعات به میزبانی خراسان جنوبی با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار