اقتدار ارتش 12/ شاکری در گفت‌وگو با دفاع مقدس:

ارتش با پایبندی به نظام و رهبری باعث اقتدار ملت شده است

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران گفت: ارتش با حراست از مرزهای کشور، ناکام گذاشتن نقشه‌های شوم دشمنان و با پایبندی به نظام، انقلاب، امام(ره) و رهبر معظم انقلاب باعث اقتدار ملت ایران شده است و همیشه در رکاب ولایت قدم بر می‌دارد.
کد خبر: ۱۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵ - 16April 2014

ارتش با پایبندی به نظام و رهبری باعث اقتدار ملت شده است

مجتبی شاکری، مشاور سابق فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به فرمان تاریخی امام(ره) و نامگذاری 29 فروردین به نام روز ارتش اظهار کرد: در همان اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی بود که زمزمههایی مبنی بر انحلال ارتش شنیده میشد و بسیاری از فرماندهان نیز به این نتیجه رسیده بودند که ارتش یک ارتش پهلوی است و باید منحل شود.

وی افزود: اما امام خمینی(ره) که متوجه این توطئه شوم دشمنان شده بود با صراحت فرمان تاریخی خود را صادر کرد و با اعتماد به موقع به ارتش باعث اقتدار ارتش در کشور شد، به گونهای که در همان اوایل انقلاب و ناآرامیهای کردستان، ارتش نقش بهسزایی در سرکوب منافقین ایفا کرد.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران اذعان کرد: پس از سرکوب کردن منافقین و اشرار در کردستان، جنگ تحمیلی آغاز شد و اینجا بود که نقش ارتش در کشور پررنگتر شد و نیروهای تازه وارد باید در ابتدا در ارتش آموزش میدیدند و بعد اسلحه به دست میگرفتند.

شاکری تصریح کرد: افسرانی در ارتش حضور داشتند که در مقابل خیانتهای بنی صدر که آن زمان به عنوان دومین مقام ارشد کشور به حساب میآمد سکوت نمیکردند و در این مسیر حاضر بودند که تمام درجاتشان را از دست بدهند، مانند شهید صیاد شیرازی یا شهید قرنی.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران خاطرنشان کرد: در اکثر عملیاتهای انجام شده در دوران دفاع مقدس ارتش حضور داشت که در برخی از عملیاتها به عنوان خط شکن و در بسیاری دیگر از عملیاتها به عنوان نیروی پشتیبان شرکت میکرد.

شاکری در پایان تاکید کرد: ارتش با حراست از مرزهای کشور، ناکام گذاشتن نقشههای شوم دشمنان و با پایبندی به نظام، انقلاب، امام(ره) و رهبر معظم انقلاب باعث اقتدار ملت ایران شده است و همیشه در رکاب ولایت قدم بر میدارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار